Vanlig ansiktskräm som Ögonkräm
Undrar om jag kan använda estelle & thild nattkräm sensitive även som ögonkräm? Har dock hört att man kan få som prickar eller blåsor om man använder en kräm som inte är avsedd för den tunna huden under ögonen. Men estelle & thild är ju en ren produkt, borde ju funka som ögonkräm också? Känns onödigt att lägga 200-300 på en specifik till ögonen när jag redan har en bra ansiktskräm. Någon som vet?
I have no sympathy for people without empathy
Prova och se :)
prova! tror det har mycket o göra med hur fet krämen är!
Jag har aldrig använt ögonkräm, utan har alltid kört på samma som till övriga ansiktet. Har aldrig haft några problem med det.
Det är en nattkräm så den är väldigt fet. Vet inte om jag vågar prova. Kan ju få sånna där blåser under ögonen =\ #3 skönt! Är det osvsätt kräm?
I have no sympathy for people without empathy
Det jag har hört är att eftersom en ansiktskräm är så fet så täpper den igen porerna runt ögonen (eftersom huden är så tunn, precis som att ha body lotion i ansiktet) och man kan få milier (fettcystor) som man måste gå till en hudterapeut för att bli av med! Det blir liksom små, hårda kulor runt ögonen, som är hårda och är svåra att klämma (man riskerar bara att trycka ner det ännumer, vilket gör det irriterat antar jag) Så det är ju ingen fara med det, men jag personligen gillar inte de där små kulorna (ser ut lite som svullna pormaskar fast utan det svarta) runt ögonen!
Medarbetare på Skor iFokus
#4 Inga problem oavsett vad jag har använt för kräm.
Det där med milier/fettknutor tror tror jag är lite individuellt om man har lätt för att få eller inte. Jag har aldrig fått några men min man får dem däremot lätt trots att han aldrig smörjer in ansiktet med något.