Behöver hjälp att hitta dagkräm!
Jag behöver tips på någon dagcream, jag har letat överallt och testat hur många som helst men har aldrig hittat någon som passar min hud. Jag har väldigt komplicerad hud, kombinerad med väldigt oljig panna och näsa men samtidigt väldigt torra kinder.
Det jag använder för rengöring är Elizabeth Arden Visible Difference Skin Balancing Exfoliating Cleanser
Sen använder jag en toner från Mario Badescu
Och för tillfället använder jag Garnier moisture match combination/oily skin, och den funkar väl sådär, blir fortfarande glansig på näsan och precis mellan ögonbrynen och den återfuktar inte tillräckligt på kinderna.
Dom krämerna jag testat är
Clinique dramatically different moisturizing lotion
L'oreal triple active day moisturiser
Vichy normaderm
Emma S.
L300 Face cream
Olay classics beauty fluid
Jag vet att det är mycket o be om men har ni tips på en kräm ni tycker funkar så säg gärna till!
Lumene sensitive touch är min favorit gällande allt som har med krämer och rengöring att göra. Jag har också lite blandad hud, men mest torr.
Testa Mary Kay Bothanicals serien, den finns både för normal/torr hy och kombinerad/fet. Du kan ju exempelvis prova rengöring i den ena och fuktighetskrämen i den andra.
/Christine
Kanske en kräm till t-zon och en annan till kinderna ?
Jag använder bara Mizon Snail Recovery Gel och har fått fantastiska resultat på min torra hy som tenderar att ibland bli fet i pannan.
Funkar fint under make-up också!
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Min favorit är Spotless oil-free. Finns på apoteket. Den är väldig tunn och eftersom den inte har oljor så känner jag mig inte tyngd av det. Men det varierar ju från person till person vilket man föredrar :)
Tack så mycket för alla tips! Jag ska se mig runt o se vad jag hittar.
#5 Har varit nyfiken på den! Men återfuktar den bra då? Tänkte eftersom jag blir så torr om kinderna
#6 jag skulle nog rekommendera dig att ha en fetare där du är väldigt torr för denna är nog inte så fuktgivande som sådana områden behöver. Men det kanske funkar ändå, tror det är väldigt personligt. Jag använder endast den i hela ansiktet men är å andra sidan inte så torr. :)