Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1539 ggr
sofie
0

Hur lärde ni er att sminka?

Hur lärde ni er att sminka, hur gamla va ni när ni börja exprimentera?Tog ni hjälp av tidningar eller nått annat? Berätta :)

Alex
0

Oj.. Ingen aning faktiskt. :P Började väl när jag var 12-13 nånstans tror jag.. Med bara mascara först.. Sen tillkom väl kajalen och senare foundation och puder.. Men fråga mig inte hur jag lärde mig.. Kanske inte ens gjorde det, kan ju ha sett förjävligt ut till en början, vem vet? ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mandymoo
0

Jag lärde mig själv…

Eve
0

Jag lärde mig själv :).. Inte var det snyggt i början, men jag äör rätt bra på att se hur andra har gjort. Så tar jag efter liksom..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Monday
0

Började sminka mig lite smått för kanske ett halvår sedan. Har inte varje dag utan kanske några dar i veckan och jag lärde mig nog faktiskt själv.  Fast har enbart svart runt ögonen ;)

http://www.regret-nothing.com

Linda
0

har så många äldre systrar:)

Milli
0

har lärt mig själv.

Anne
0

Tre storasystrar.. :)

bubbelbubbel
0

lärt mig heelt själv. och man såg väl helt galen ut till en början, men sen. ja. blev det jag. hah. tillochmed lärare påpekade att jag passade så bra i det. :D

Cevir
0

Ingen aning..Testade mig mkt fram och såg vad som vart snyggt på mig själv. Sen frågade jag mina systrar om tips och hur det såg ut :)

/ Sara & Casper

[SharpMissy]
0

Tidningar först och främst. Sen teve, reportage, bilder, annonser ja alla ställen där det fanns en bild på en vackert sminkad kvinna. Jag tittade och härmade, provade och provade om. Jag började sminka mig som tolvåring. För mig är det ett stort intresse, handlar inte bara om skönhet heller.

Mandysan
0

Store syrran^^ samt olika tidningar…

[tiiia]
0

jag fick mitt första "sminkset" när jag var typ 7år, eftersom att jag ville sminka mig "lika fint" som mamma. Jag såg dock ut som en påskkärring efter varje sminkning, men iaf.

Seriös sminkning började jag med när jag gick i sexan, och då var det syrran som var inspirationen, jag såg ju hur hon gjorde och jag apade efter med varierande resultat :)

[mjuue]
0

Lärde mej själv i 6:an :P

yoanna
0

Jag lärde mig själv.nörjadesminka mig när ja  började 5an

Betty
0

Började nog testa när jag var 12 (om man inte räknar karriären som påskakärring) Men jag tycker att det är kul att fixa till mig för fest och så, ungefär som att måla en tavla.

bubblan
0

Vet inte riktigt faktiskt började andra terminen i fyran ca, ganska tidigt kanske, hade det inte dagligen nu har jag däremot de. Började med mascara sen puder och har haft kajal någon gång också

Sandra76
0

Jag har alltid haft ett intresse så jag började själv att testa tidigt.Övning ger färdighet. Sedan jobbade jag på en hudvårdsalong där tjejen även var make-up artist så då fick man mer erfarenhet.

sarae
0

Lärde mig själv men med goda tips å råd från min smink expert till mor ;)

E_hjo
0

Testat mig fram, från det färgglada till det kolsvarta å sen de mer "lagom."

Började sminka mig i 4:an (10 år) och har haft smink dagligen efter det.    =)

Tom
0

Felformulerad fråga i mitt fall eftersom jag inte kan sminka… ;-)

Tom

Pomperipossa
0

Började väl när man var runt 13-14…. Självlärd, och senare kompis med en maskös..*s*

#20 Men killar ska ju sminka sig nu för tiden ju…:)

Robert
0

Jag sminkar inte mig själv så ofta. Killar kan behöva lite puder ibland för att slippa glansiga pannor. I photoshop brukar jag bättra på tjejers smink, tycker de lägger på för lite kring ögonen och på läpparna.

Hälsningar

Robert

Tom
0

#21, Ska kanske, men det betyder inte att jag kan  ;-)

Tom

Pomperipossa
0

#23 Ok, det kan jag ju förstå… Du får väl sno frugans mascara och öva lite…och samtidigt be högre makter om att hon inte har nån kamera och skickar in bilder så vi får skratta lite….(Är hon mutbar?)

Tom
0

Mascara…? Går det lika bra med maskeringstejp?  =)

Tom

Pomperipossa
0

#25 Lyckas du med det så kan du ju spraymåla..Glad

Destany
0

var väl 14 typ o jag lärde mig helt själv. kollade kanske lite i tidningar..

Tom
0

#26, Attans vad bökigt det verkar att sminka sig…

Tom

Pomperipossa
0

#28 *asg* Inte ens i närheten av att renovera hus…. Man kan jämföra det med att måla, och det hjälper om man är lite konstnärlig..

domiino
0

kommer inte ihåg, men jag började själv sen när jag var 16 så andvände jag smink varje dag o fick tips o trix ifrån en av mina bästa kompisar. (fast det bästa tippsen har jag fått av min gay kompis =P )

sofie
0

Jag lärde nog mig själv. Och va väl 11-12 år när jag börja.

ilea
0

Jag har frågat mig fram på diverse sminkbutiker, gått en kurs på Make Up Store och har en bok om sminkning där det finns en hel del bra tips. Upplever dock att jag har lärt mig mest genom att fråga tusen frågor till olika sminköser.

När jag började sminka mig (var nog 15-16 då) hade jag ingen koll alls på hur man gjorde. Det är först nu de senaste två åren som jag har blivit riktigt duktig. Upplever dock att de flesta som sminkar sig varken har känsla för eller koll på hur man lägger en fin make-up. Numera när jag sminkar mig - vilket är främst till fest och ganska sällan till vardags - använder jag ganska mga produkter. Det blir t ex aldrig färre än tre ögonskuggor, eftersom jag vill ha effekter och och måste tona ut dem i varandra; det är omöjligt att använda sig av en enda ögonskugga till sminkningen.

Jag tycker dessutom att det är snyggt med sminkade killar! Min pojkvän sminkar sig så gott som alltid till fest; men det är bara en klassisk sminkning utan några extravaganser. Så att han ser ut ungefär som killarna i TV-rutan. Ingen gothpojkesminkning således.

zari
0

Min moster sminkade mig när jag var 15-16 år när  jag skulle ut med kompisar på helgerna, hon sminkade mig ganska mycket och min mor blev rasande när hon såg hur jag visat mig ute. Så  efter ´ett par år blev det mera normal sminkning för min del.

Alexandra13
0

Jag har inte börjat sminka mig än. Jag är 13 år, 14 i maj. hehe.

Men det beror på att jag inte kan sminka. Jag vet inte hur man gör och vad man använder alla grejer till!

Faxlin
0

Jag fick lära mig av syrrans kompisar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta_A
0

lärde mig själv. inte så svårt ju

[jenkass]
0

började nog vid 14-15 år. Exprimenterar på mig själv eller tips man får i tidningar.

Linda72
0

Började sminka mig med läppglans och mascara vid 13 år ålder.

Sandra
0

Vadå lära sig? Jag kan fortfarande inte ;P Men jag är inget fan av smink heller… skulle väl va kul att kunna sminka fint, men jag har inget intresse av att lära mig. Jag vill bara kunna utföra.. naturbegåvning liksom.. hur köper man sånt? =)

LinneaG
0

Ja har nog mest exprimenterat på egen hand, ibland blev det bra o ibland rätt illa. Men är väl fortfarande som man testar olika saker, men oftast blir det väl rätt ok =)

pjuck1
0

Med åldern får jag nog svara. Såg ut som en idiot i början. Som en kladdkaka ung. Använde något som heter brunkräm, huuuuua…

Jag tror att det mer och mer kommer med åldern, man lär sig att sminka efter olika tillfällen som vardag och fest.

När jag var i undre tonåren "hängde" jag ofta på centrumgården där de hade tjejkvällar, lärde mig nog en hel del tips och knep där antar jag.

senna
0

Jag har ju en stora syster, så jag lär mig av henne ;D

Emsaa
0

typ när jag va 10 lärde mig själv mina mostrar har sminkat mig så mycket som liten så hade nått att ta efter ;)

Katter3
0

Jag sminkar mig inte ännu, tycker det är onödigt. xD Men kanske får hitta på något till sjuan, är dock bara en vecka kvar. :P Men i sådana fall frågar jag lilla mamma. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

madde91
0

jag är fortfarande verkligen inte bra på att sminka mig xD

Anna
0

Jag lärde mig själv genom att titta på när syrran sminkade sig, det är väl 2-3 år sedan nu.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

RADiOACTiVPiG
0

Jag suger på att sminka mig det är därför jag inte gör det, om jag lärt mig så skulle jag göra det varje dag :P haha

Murre_Uddiz
0

inte så svårt att sätta på mascara, o sen satte jag på eyeliner, jaopp allt åkte in i ögat men men lärde mig hur allt inte skulle åka in i ögat. Och vahetere.. kajal. det är lätt att sätta på xD
Började för några veckor sen, öh.. när jag färgade håret svart iaf :P

AliceL
0

jag har alltid tkt det är kul å sminka mig, började väl när jag var 7 ngt, med mer "leksakssmink" började sminka mig lite i femman tror jag, i skolan och så.. sen har det varit från och till. men jag är itne så bra på det, haha xD

Karkkainen
0

Tjaaa.. Kusiner, kompisar, TV, tidningar … Det var väll så det började.  :)

Zandra---83
0

Jag gick i högstadiet,typ 12-14 år och det var tidningar tror jag som jag läste och testade från.Minns att jag skämdes första gången jag åkte till skolan med det även iom jag vet nu att det ej var så fel på det jag gjorde så tyckte alla andra i klassen det ex att jag satte roghen på fel plats på kinderna.Men jag testade och teatade övade och övade och till slut satt allt rätt.

Vemsan
0

första gången jag sminkade mig var jag 4 år! Hade hittat mammas smink och målade hela ansiktet fullt xD Det var väl ingen riktig sminkning, men aja xP Men när jag var runt 10-11 så lärde jag mig väl att sminka mig "ordenltigt", men brukar inte använda smink så ofta ^^

Hälsningar Vemsan

Milka
0

Haha, jag är väldigt tveksam till att jag kan sminka mig än, men jag försöker iaf :P

ssofia
0

Jag lärde mig allt jag kan heelt själv! ;)

senna
0

storasyster min. ;)

Madde
0

Det var en väldigt bra fråga. har ingen aning om hur jag lärde mig. Tror det var självmant men att kompisar har lärt en under tiden/årens lopp. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Turnado
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lärde mej helt själv :)

Linda
0

Hi hi glamouröst;)

Lizzan
0

Jag är självlärd:)