Volym mascara?
Jag vet att det redan finns en massa trådar om mascara, och har försökt leta lite bland dom… Men nu vill jag iaf ha tips på volym mascaror! Jag har l'oreal telescopic och max factor aqua lash i vanliga fall, men ingen utav dom ger ju precis volym^^
Så några tips?

Svaret heter ögonfransböjare. Den tillsammans med Telescopic ger volym! Ja, med en ögonfransböjare kan man ha vilken (nästan) mascara som helst.

Transparent mascara under den vanliga svarta bygger upp också det är ett bra party tips!

jag använder just nu.
Maybelline - unstoppable, blir mest färgen som skiljer mot att inte ha mascara, va helt ok kanske de först 5 ggr men nu är den inge bra längre.
L'oreal - double extension, helt ok men ser rätt klumpigt ut från nära håll, funkar till fest då man ska ha lite mer smink.
Lumene - eye glamouriser, är den bästa av dessa tre, funkade också kanon i början, men inte lika bra längre, men är nästan den bästa mascaran ja provat.
Idag köpte jag också Maybelline - define-a-lash, ska prova den imorgon, får se hur den fungerar.
ok, tack för tipsen! :)
Är det nån som har provat max factor - masterpiece max eller nivea beuté (har säkert stavat fel) - volume impact ?

Masterpieces är den bästa mascaran jag testat i "budget klass". Även Niveas med gummiborste är kanon. Men ingen slår Dior Show!
I projektarbetet i 3an på gymnasiet var det en grupp som testade just sånt här, hur väl stämmer reklamen? Får man 200% fylligare fransar? Dom testade mycket mascaror.
Det dom kom fram till var att mascaran för 50:- är minst lika bra som den för 500:-. Det beror på vad du har för ögonfransar och hur du använder din ögonfransböjare. Så man måste inte köpa dyra märken då dom billiga är precis lika bra.
Känns så bra att vissa människor verkligen praktiskt testar dessa saker och man ska alltid vara väldigt kritisk mot reklamer och gå framför allt på egna erfarenheter. Min erfarenhet är att många är väldigt okritiska, även jag. Det man ser på tv är sant, punkt slut. Allt i tidningen stämmer osv. Även fast jag inte har en aning själv! Var kritisk!!! Försöker själv tänka på det.
Skulle förresten aldrig köpa dyra mascaror!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det är svårt att säga då vi har så olika former på fransar. Precis som #6 skriver så behöver inte den dyra vara bäst. Mascara ska man byta ut var 3:e- 6:e månad. Har man då en tunn plånbok är det kanske inga 300-500kr mascara man köper var 3:e månad…..

jag använder MAX FACTOR: s masterpiece . den är bra

Jag använder också Maxfactor's Masterpiece, tycker den funkar kanon :)

Har hört att Masterpiece (Max Factor) funkar jättebra. Dock aldrig provat den själv men vill gärna testa. :)
L'oreals Telescopic har jag. Den är bra tycker jag, och blir toppen tillsammans med ögonfransböjare.
Fick 2 st nya i födelsedagspresent av en kompis. Testade en av dem idag, OJ så snyggt det blev! Ska kolla upp märkerna sen.
Använd ögonfransböjare & då kan du använda i princip vilken mascara som helst. Blir skitsnyggt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Masterpiece är den i särklass bästa mascaran nånsin.( tycker jag) .. båda två!

Jag använder bara YSL.