Vitare tänder?
Hej!
Jag skulle vilja ha vitare tänder. Mina är rätt så gula.
Jag har kollat upp olika metoder, t.ex att göra det hos tandläkaren. Jag har även pratat med min tandläkare och hon bara viftade av det och sa att det inte var nödvändigt i min ålder, (17).
Jag har även kollat produkter såsom iWhite, och enligt recensioner så verkar inte det riktigt funka, i alla fall inte för alla. Jag har inte lust att lägga halva månadspenningen på något som kanske inte funkar.
Tips?
Har du testat att borsta tänderna med vanligt bordssalt? Det ska fungera, sägs det.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Salt och t.ex tandblekningstandkrämer sliter ju otroligt på emaljen, tydligen :/
Följer
Jag har blekt med medel från tandläkare (plus specialgjord skena som de fixade utifrån mina egna tänder). Fungerade jättebra och jag var inte rädd för att det skulle skada tänderna. Dock fick jag väldans ilningar i underkäken då jag hade en spricka i min ena tand som blekmedlet kom in i…. Kunde knappt äta den dagen, men sen gick det över. Använde dock inte mer blekmedel på tänderna där nere efter det. 😛
Man kan välja att ha blekmedel som man har på under natten, eller ett lite starkare som man har på i någon timme under dagen. Jag tog det man har på dagen.
Här ett tips med bakpulver o citron. http://meandme.se/2013/11/6-steg-till-vitare-tander-med-bakpulver/
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#5 man ska inte borsta tänderna med bakpulver eller bordsalt! Min tandläkare sa att det är en av de dummaste sakerna man kan göra. Det sliter på tänderna och dem blir vitare för stunden men senare blir dem bara mer förstörda eftersom att du tar bort placket.
har du provat oil pulling? funkar för mig!
#4 hur fick du från tandläkaren? Köpte du eller? Vad säger man till tandläkaren? Min tyckte ju det bara var onödigt.. #7 oil pulling?
Köp inte iWhite, det är rent slöseri med pengar.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#8 hittade denna video om oil pulling(tänkte att det är lättare än att jag förklarar): https://www.youtube.com/watch?v=mL3NUJYycEw
jag kör 5-10 min varje morgon medan jag ändå håller på med något annat, t.ex fixar frukost
#10 Vad för slags olja använder du?
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
sesamolja, men har även använt kokosolja förut. helst ska oljan vara ekologisk.
hittade detta blogginlägg också: http://www.morotsliv.com/2013/04/oil-pulling-for-oral-och-allman-halsa.html
#8 Ja jag köpte! Kontaktade min tandläkarklinik och sa att jag ville bleka tänderna, så bokade de en tid för att fixa skenorna. De frågade om jag ville ha nattblekningen eller dagblekningen. Det tog nog 2+ veckor att få skenorna tillverkade, men sen fick jag komma tillbaka och hämta ut skenorna och blekmedlet och betalade allt då. 🙂 Det kostade nog 2000-2500 kr eller så så det är ju inte billigt! Men det mesta är ju skenorna, så vill jag bleka tänderna i framtiden behöver jag endast köpa blekmedel. Har dock inte behövt bleka om och det var ändå ca 4 år sedan jag gjorde det första gången.
Blekningen gör dina tänder till färgen de naturligt skulle vara (utan missfärgning från mat och grejer). Så de kommer inte att bli Hollywood-vita 😉
Jag hade lätt gulskiftande tänder förut. Sen jag började borsta med en oral b eltandborste, köra oil pulling med kokosolja, använda flux munskölj, så försvann det, nu gör jag inget av ovanstående varje dag och tänderna är fortf. vita :)
#5 Håller med dig. Såg på tv programmet Super spararna eller vad de heter. De va en tant som borstat sina tänder med salt hela livet. De skulle tydligen vara jätte bra för tänder. MEN de va dem brunaste äckligare tänderna jag sett i hela mitt liv! Som man förstör tänderna då!! Men bakpulver å citron ska funka har jag hört, men hur bra de e för tänderna vet jag inte. Jag vågar inte bleka mina tänder då jag slog av en del av framtänderna när jag var liten, så har plast där nu, vettefan hur de blir med allt som har med blekning att göra då ^^
Salt, citronsyra, bikarbonat. sliter på emaljen
#16 gör inte vanlig blekning de också?