Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1132 ggr
ilenna90
0

foundation

finns det nån mer här som brukade använda max factors smooth effect foundation? http://4.bp.blogspot.com/-QyDKctGPURo/TddkniWeekI/AAAAAAAAAD0/Xy8JElVLh7Q/s1600/Max-Factor-Smooth-Effect-Foundation.jpg
Jag blev jätteglad när jag hittade den för något år sen och att det dessutom var så bra pris. (runt 90 kr när man beställde på nätet.) men nu har dom tydligen slutat sälja den både i butiker och på nätet.
Så är det alltså några fler som använde den och har hittat någon ny liknande? 
Jag tycker det är jättesvårt med foundation och skulle verkligen vilja ha någon som är så lik smooth effect som möjligt. 

Det jag vill ha är:
Flytande foundation, men tidigare sorter jag prövat har varit alldeles för rinniga (särskilt dom som är i glasflaskor!). Så en i bra konsistens alltså. 
Det måste vara en sort som finns i väldigt ljusa nyanser då jag är jätteblek. 
Bra pris. Inte någon foundation som kostar runt 200 kr utan allra helst i prisklass med max factors smooth effect som kostade 109 i butik. 

Har ni några tips? :)

RebeccaG
0

Jag hade den du pratar om och var inte alls nöjd med den. Den blev lätt "kakig" och färgerna var helt off. Hittade ingen färg som passade helt enkelt. 

Just nu har jag Maybelline FitMe foundation i färg 105. 
Funkar bra och den ligger på 99-149kr, beroende på vart man köper den(jag köpte min på Åhlens för 99kr)
Den är flytande men väldigt lättarbetad & för mig som behöver en bra täckande foundation för att täcka över rodnader och ojämn hudton funkar denna bra. 

Jag gillar den då man kan bygga på den utan att det känns som man har spackel i ansiktet😂

http://www.kicks.se/maybelline/fit-me-foundation--p18897

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ilenna90
0

åh jaha! :o på mig blev den jättebra, men sånt där kan säkert vara väldigt varierande beroende på vilken hud man har. 

Den där har jag inte testat så ska kolla upp den nästa gång jag är till någon affär, tack för tipset =) Synd bara att dom flesta ska vara i just glasflaska. Det är så opraktiskt när man ska packa med sminket D:

[LUV]
0

den här har jag haft förut och gillade den: http://www.softskin.se/produkt/Benecos-Natural-Creamy-Make-Up#tabs-1

RebeccaG
0

#2 Jag packar med mig min ibland när jag ska iväg/har bråttom och det har aldrig vart några problem med att dem gått sönder🙂
Har bara haft 1 glasflaska som gått sönder(tyvärr) en MAC😢

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Tilde]
0

Jag har beställt Rimmel stay matte foundation… Kan berätta hur den är när jag har testat! 🙂 Den borde komma i veckan eller så.

ilenna90
0

#3 det märket hade jag inte sett tidigare! Tack för tipset :) Bra förpackning också ^^ 

#4 åh vad dumt :( är ju inte vidare kul när man råkar ha sönder dyrt smink -.-
jag råkade tappa en make up store-ögonskugga en gång så att det bara blev till pulver i handfatet..

#5 vad snällt! gör gärna det :)

[Tilde]
0

Så har jag idag testat och använt Rimmel stay matte foundation. Jag tycker faktiskt den var riktigt bra! Den är otroligt dryg så man behöver väldigt lite för hela ansiktet. Den täcker också väldigt väl utan att se kakig ut vilket såklart är ett plus :)

Den sätter sig lite fast i torra partier så det gäller att smörja in sig noga innan man applicerar den. Den torkar dock inte ut huden och sitter väldigt väl under hela dagen.

Jag har färgen Light porcelain och den är faktiskt lite för ljus för mig, men blir perfekt om jag använder ett puder i färgen Ivory ovanpå (mitt är från e.l.f.). 👍 

Helt klart en prisvärd foundation som förmodligen kommer att köpas igen när denna tar slut (om lång tid då den är så dryg). 😃

ilenna90
0

tack vad snällt att du skrev vad du tyckte om den! :D den låter ju jättebra!
Jag hade dock tur för det kom faktiskt ett mail igår om att smooth effect hade kommit in i en webbshop igen (vilket är jättekonstigt eftersom den verkar ha slutat tillverkas O_o) så nu har jag den! Men då har jag ett bra alternativ till nästa gång om den inte finns 8)