Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2208 ggr
[Tilde]
0

Ljus foundation?

Tipsa gärna om foundations för riktigt vinterbleka personer! Det får inte vara ett dyrt märke då jag inte har råd med det i längden (fattig student)… 🙂 Ivory är för mörk nu på vintern och jag söker därför en neutral Porcelain-färg. Den från Elf är för gul och därmed för mörk, tyvärr…

[Tilde]
0

Lägger till att det helst ska vara en flytande foundation.

hamstertokiglisa
0

Maybeline newyorks fit me foundation, färg 115

[Tilde]
0

#2 Har den redan, den är för mörk (gul) nu på vintern 😛Skulle vilja testa 110, men den finns ju ingenstans. :(

Jag har nu beställt Rimmel stay matte foundation i Light porcelain.. den ska tydligen vara väldigt ljus och täcka bra så länge man har väl återfuktad hud. 🙂

Tar gärna emot fler tips dock!

Jojaton
0

Har du testat L'Oreal True Match? Finns ju i tre olika undertoner (C, N, W) så C1 eller N1 kanske matchar! :) Den täcker väldigt bra, är lätt att bygga upp täckningen, men är samtidigt väldigt tunn så det känns inte kakigt på ansiktet.

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#4 Har kollat upp den men tyckte inte nyanserna var ljusa nog… Men ska se om jag kan hitta den i affär så man kan pröva :)

RebeccaG
0

#2 & #3 Jag har FitMe foundation i färg 105, funkar jättebra för min del (y) 
Jag har för övrigt rosa underton, så använder Lumene pressed powder för att jämna ut färgen lite🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Tilde]
0

#5 Visste inte att det fanns så ljus! Trodde 110 var ljusast 😃 Jag har väldigt neutral ton så jag har svårt att hitta en färg som faktiskt inte är orange eller rosa.. :/

[Udoon]
0

har du testat nån av bb-cremerna som finns? oftast ganska lätt täckning men anpassar sig då till viss del åt ens egen hudton. om du inte har något emot att beställa på nätet så kan jag varmt rekomendera tony molys luminous aura cc cream, har ganska hyffsad täckning, snygg finish och passar när man är blek. jag köper min på ebay, vet inte om nån svensk shop tar in det märket.

[Tilde]
0

#8 Använder helst flytande foundation, men ska kolla upp den! :)

#9 Har inte hittat någon ljus nog sist jag tittade efter bb creams. Använder främst bb cream om sommaren, men skulle ju helt klart kunna använda det året runt 🙂 Tony Molys luminous aura cc cream… Jag får nog kolla på ebay då, bor i Danmark så.. 👍

Jojaton
0

Make Up Store CC-creme i Fair är väldigt ljus, täcker bra och är överlag trevlig att jobba med!

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#11 Låter bra 👍 Det blir många att kolla upp, haha

[pusselbit]
0

Lumene CC Cream. den är ej gul i undertonen. jag med kall hudton i  rosa använder denna eller Lumene blur Foundation. CC Cream täcker mer och är något ljusare än blur foundationen

[Tilde]
0

#13 Rosa underton kan jag tyvärr inte ha… Är neutral men passar bättre i gul underton än rosa om jag ska välja. 🤦‍♂️

josya
0

Apoliva har en väldigt ljus!