Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 688 ggr
Candela
0

Bleka rött hår?

Jag har hört att man ska vara försiktig med det?

Jag har färgat mitt hår rött, för några månader sen. Nu har jag alltså en utväxt, plus rött hår som har börjat blekna. Det är mer åt det röd-bruna hållet. Min original-hårfärg är cendré (råttfärgat.. ).

Kan man bleka håret och får ett jämnt resultat över hela huvudet, utan missfärgningar?

NinjaKakan
0

Tveksamt. Antingen slinga det, eller använd colour b4. Finns att köpa på de flesta mataffärer. Det drar bort en del färg men det blir antagligen inte originalfärgen med tanke på pigmenten. Risken är att du går med orange, pissgult hår om du bleker det..

Candela
0

Om håret skulle bli pissgult, som jag misstänkte att det skulle kunna bli, kan man få det bra genom att sen lägga i en färg som ligger nära min vanliga hårfärg?

Jag köpte lite på impuls ett sling-paket häromdagen men vet inte om jag vågar använda det 🤐

[WickedAlly]
1

Jag blekte mitt röda två gånger och lade sedan i en askblond. Sliter på håret men färgen blev bra och lik min egna.

Eine
1

Gå till en fackman och få det gjort. Det kan bli väldigt fel när man gör det hemma själv. Jag har sett hemska resultat och förtvivlade tjejer……

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Tilde]
0

Jag blekte mitt röda efter en avfärgning, hade sedan i en pärlblond toning och använda massa silverschampo (detta under kanske 2 månader). Fick till slut tillbaka min blonda färg… 😃 Mitt hår slits inte så lätt dock, så om du har "känsligare" hår så kanske det är bäst att låta processen ta ännu längre tid.

NinjaKakan
0

Jag blekte själv mitt hår från rött med en 10 cm utväxt i sandrefärgat. Kan inte säga hur många gånger jag blekt det. Visserligen fick jag mitt blonda håren men fick klippa av 1/4 del av det när jag väl gick till frissan för det var sååå slitet. Och då var det ändå bara det värsta ..

Candela
0

Givetvis blir håret enormt slitet om man bleker det ofta. Jag vill bara bleka mitt en gång för att bli av med det röda, och sen när det blir en utväxt på det blonda tänkte jag lägga i en färg som liknar min riktiga hårfärg.

Eller så väntar jag tills färgen växer ur själv, och kör med någon mildare toning under tiden så att det inte blir så stor skillnad mellan utväxten och det röda? Vet inte ens om man kan kalla det RÖTT längre, det är mer brunaktigt. Men eftersom min riktiga hårfärg är askblond så gör kontrasten att det ser grått ut..