Sammydress
Någon som har erfarenheter från den sidan?
Leveranstider mm?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det tar ungefär en månad innan man får kläderna. Det är ju väldigt billiga priser på de flesta sakerna, men oftast syns det på kvalitén tyvärr (sån där typisk billig Made in China-kvalité). Sen är ju kläderna i asiatiska storlekar, så man får tänka på att kolla efter måtten för att vara säker så de passar. Smycken och liknande har jag haft mer tur med. 🙂 De är i ungefär samma kvalité som de lite billigare smyckena från H&M, Glitter, osv.
#1 Har några plagg från Asien som hållt bättre än vissa andra kläder 😛 Jag tror personligen inte det har så mycket att göra med vart de kommer ifrån.
Nej för var en som visade sidan, inte sett den tidigare så blev nyfiken 🙂
#2 De flesta billiga asiatiska kläder har jättedålig kvalité, man får med andra ord vad man betalar för. Men såklart kan vissa kläder vara av bättre kvalité än andra. Majoriteten av mina kläder från Sammydress har dock varit trådiga, tunt/dåligt material eller t.om. varit trasiga. Har nog endast en klänning som är av bra kvalité därifrån. :/
#3 Då ska jag inte satsa på att beställa därifrån! Tråkigt.
Har några kläder från Ebay som passat som varit bland annat från Asien, och fungerat bra, men tja är väl som lite annat, väldigt varierande men inte bra om det är så pass dålig kvalité :/
#4 Jag har beställt därifrån ett par gånger trots kvalitén. Men det är mest för de har väldigt många snygga plagg och smycken! Kan dock inte köpa de dyrare sakerna för tull här (får högst köpa för ca 80 DKK)… Men jag kan tänka mig att de dyrare kläderna på Sammydress har bättre kvalité så om du köper därifrån kanske du borde satsa på dem. 🙂
#5 Ja snygga plagg har de verkligen 🙂
Hmm hur vet man ang tullen?
#6 Du får nog kika på tullverkets hemsida eller nått. Men det ska vara högre gräns i Sverige vad jag har hört :)
#7 Tack för kolla där 🙂