Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 844 ggr
[Rebeckas]
0

Epilator

Jag undrar om någon här har använt eller använder epilator? Gör det ont? Hur ont gör det i jämförelse med vaxning?

Jag har tidigare vaxat med färdiga vaxremsor från Veet men de senaste två gångerna har de varit jättedåliga. Jag vet inte om de var gamla i butiken eller varför vaxet blivit så dåligt. Jag är inte förtjust i rakning eftersom resultatet är kortvarigt (slätheten försvinner först).

Jag har inga problem med smärtan från vaxremsorna men  är rädd för investera i en epilator om det visar sig göra jätteont.

TatsuOni
0

Det är inviduellt, men jag tycker inte att det gör ont att epilera benen eller armarna. Tyckte inte att vaxning gjorde ont heller, men tog dåligt och var dyrt. Numera rakar jag nästan aldrig utan epilerar. En superbra investering enligt mig! Armhålorna gör däremot ont på mig då håret sitter väldigt "hårt", men jag kör på ändå😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Rebeckas]
0

Det lät ju lovande. Armhålorna är ju annars ett känsligt område i jämförelse med benen. Själv vaxar jag inte armhålorna (rakar). Däremot vaxar jag hela benen och där känns det mest på insidan av låren (där huden är mjukare). Det gör dock inte för ont. När jag började noppa ögonbrynen tyckte jag att det gjorde ont också men nu känns det inte alls. Så det verkar vara lite vanesak också.

Vad använder du för epilator? Har du testat flera?

TatsuOni
0

#2 Dels vanesak, dels så sitter håren olika djupt på olika personer och så blir håret oftast tunnare och "ytligare" om man vaxar/epilerar ett tag. Dessutom så har man ju olika smärttröskel🙂 Men tro mig epilator är mycket effektivare och i längden billigare så det är värt det^^

Jag använder en som heter braun silk dual 3. Har inte testat fler då jag är nöjd med min🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/