Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 939 ggr
hanniees
0

Tips för torr hud

Hej! Det är så här att jag har väldigt torr hy. Har ni några tips på vad man kan göra för att återfukta huden? Gärna tips på saker man kan göra hemma men även på bra krämer man kan köpa som faktiskt funkar för torr hud. Har testat många olika köpekrämer utan ett bra resultat. Tacksam för svar:)

Mvh Hanna:)

[0123]
0

Helosan?

Frosstis
0

rituals är det bästa jag har provat! går in i huden fort o återffuktar bra, ibland när jag e så torr på benen att de ser ut som att jag har ormskinn smörjer jag in benen på kvällen o på morgonen är det nästan återställt. enda negativa är att de luktar rätt mycket, men inte lika mkt som ex bodyshop

[LUV]
0

http://blog.organicmakers.se/body-balm-med-sheasmor/

ingredienser finns att köpa på samma sida!

Vovisch nr2
0

Bodybutter från The Body Shop!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[0123]
0

#4 hahaah "kroppsmör" 😂

Vovisch nr2
0

😃

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Namiko
1

Olivolja, simpelt och effektivt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Jojaton
2

Är det ansiktet eller kroppen som är det största bekymret?

Johanna - Instagram

hanniees
0

Tack för alla tips!:) #8 Det är mest ansiktet, men jag är väldigt torr på resten av kroppen också. Särskilt på benen, halsen och händerna.:)

[LUV]
0

för ansiktet skulle jag rekommendera arganolja!

hanniees
0

#10 vart köper man det?:)

Jojaton
0

#11 Hälsobutiker, typ Life. Jojoba, Kokosnöt, Argan och Mandelolja är alla jättebra för torr hy!

Johanna - Instagram

[LUV]
0

det finns att köpa bland annat hos den webshopen jag länkade längre upp http://www.organicmakers.se/ekologiska-vegetabiliska-oljor/101-ekologisk-argan-olja.html

The Idizen
0

Vet inte om det kan funka .. Men när jag är torr brukar jag använda en skrubb för att ta bort död hud. Funkar super för mig! 🙂 Finns för både ansikte och kropp. 

Jag tycker att det är roligast att göra en egen! :) Googla så hittar du enkla recept med saker som man oftast har hemma.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[LUV]
0

#14 ja det tänkte jag inte på alls! jag brukar blanda ihop brunt socker(alltså oblekt) och mandelolja(funkar säkert med annan olja också), fungerar både på kroppen och i ansiktet!

[Udoon]
0

för just händerna så älskar jag  norwegian formula hand cream, finns att köpa på apoteket.  finns både med och utan parfym om man är känslig för det. tuben är ganska liten, men den är dryg som bara den.

Luisa
0

Mina bästa tips år skrubb med kaffesump blandat med olivolja, huset känns superlen och fräsch efteråt. Sen kan man använda tex olivolja, cocosolja eller jojobaolja som återfuktande. Jojobaolja är väldigt likt kroppens egna fett och fungerar jätte bra som en bärar olja (dvs man blandar det med andra oljor för att kroppen ska ta upp dessa lättare) :)