Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2202 ggr
Rumblebee
0

Ansiktsvård oljor

Undrar vilka oljor ni använder till att återfukta och eventuellt rengöra ansiktet med. Själv använder jag olivolja men tycker inte att det går sådär jättebra. Använder jag bara pyttelite så återfuktar det inte tillräckligt bra (speciellt på morgonen när jag ska sminka mig, använder mineralsmink). Använder jag mer olja så slutar det med finnar. Så vad finns det för oljor som inte täpper till lika mycket som olivolja? Vill helst inte använda vanliga hudkrämer med tanke på att jag är orolig för att någon ingrediens ska irritera min hy som redan har mild rosacea.

tlover
0

Är jag torr i ansiktet använder jag kokosolja och jag har inte sett nått negativt med det.

Jag använder det däremot inte dagligen utan vid behov. För rengöring använder jag vatten.
Edit:  Jag sminkar mig inte så jag behöver inte så stark rengöring.

l'm back

VildaVittra
0

Torkar du av oljan efteråt när du använder mycket?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rumblebee
0

#3 hehe nej det kan jag inte påstå att jag gör. Saken är att de gånger jag "överdoserar" så känns huden inte flottig. Det är det jag tycker är konstigt, fastän det känns bra så kan porerna ändå väldigt lätt bli tilltäppta.

Jojaton
0

Jag använder mandelolja just nu, men bara till att återfukta - använder annat till att rengöra ansiktet med.

Johanna - Instagram

Officielle
1

Jag använder mandelolja till att både tvätta och återfukta ansiktet och det funkar jättebra!

Har alltid haft problem med rätt mycket finnar men det har blivit så mycket bättre sedan jag började använda mandelolja. 

Har testat över 20 olika ansiktsprodukter men inget har funkat förutom mandelolja. 

SÅHÄR GÖR JAG PÅ KVÄLLEN: Jag sköljer ansiktet med vatten och sedan masserar jag in ungefär en tesked mandelolja i hela ansiktet. Sedan hoppar jag in i duschen och duschar(duh) eller så sköljer jag bara av mandeloljan i handfatet. Efter det torkar jag ansiktet torrt med en handduk. Efter det kan man ta lite mandelolja och smörja in i ansiktet om man är torr men det gör jag sällan eftersom att jag inte upplever att jag är torr i ansiktet. 

(Mandenolja är jättebra på att ta bort smink så behöver inget sminkborttagningsmedel).

SÅHÄR GÖR JAG PÅ MORGONEN: Jag tvättar ansiktet endast med vatten ochs torkar sen ansiktet med en handduk.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[LUV]
0

jag använder mandelolja(ta bort smink) och arganolja(mjukgöra)!

[pusselbit]
0

jojoba !

Rumblebee
0

Verkar som att mandelolja är populärt. Ska det vara någon specifik mandelolja? (Om det nu finns olika varianter?).

Officielle
0

#8 Köper alltid den här. http://www.apotea.se/mandelolja-apl-100-ml

ChristineL
0

Man bör inte använda oljebaserade produkter till huden då det täpper till porerna och stänger inne smuts.

Anna
1

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Officielle
2

#11 Mineraloljor och sån skit täpper till porerna, inte naturliga oljor(100%).

[pusselbit]
0

jojobaolja är en av de oljor som täpper igen absolut minst. har själv kombinerad och fet hud och får inte finnar av det