Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1142 ggr
ilenna90
0

ögonskugga - gina tricot

Är gina tricots ögonskuggor bra? Har haft en från elf som jag verkligen älskat men det finns inte mycket kvar att skrapa upp från den nu, och dom säljs inte längre.

Det är dessa ögonskuggor jag menar: http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/smink/ogon/ccollection-cbeauty-csubeyes-p1.html#product_469300973

Använder alltid primer under och elf´s ögonskuggor som är superbilliga har funkat riktigt bra. HM´s ögonskuggor tycker jag är lika värdelösa som dom man får med i tidningar (dvs osynliga) så skulle vara bra att få veta om Ginas är bättre än så! :)

[MikaelaR]
0

Har testat just dem där, dem är ok men inte så jättebra.

Gladasvampen
0

Tycker att dem är lika dåliga som H&M's :)

[MikaelaR]
0

Inget vidare iallafall

ilenna90
0

jag köpte en skugga igår ändå då den var i princip exakt samma nyans som jag så gärna ville ha, och nu efter att jag precis lagt på den så gav den förvånansvärt bra färg och sitter snyggt :)
får återkomma ikväll och se hur den hållit sig under dagen ;)

JustMySelf
0

Jag har bara testat en men den tycker jag är bra :) Inte superpigmenterad men går att få täckande ändå, och sitter kvar bra.

hahael
0

Man får ju i princip det man betalar för, jag har en svart därifrån och tycker att den är ok. Dock den fäller väldigt mycket trots att jag har en bra primer under.

Tror även att ljusare färger (såsom vit, ljus rosa osv) ej kommer synas bra trots primers osv.

Klart att laxen ska ha en jolle

ilenna90
0

den jag köpte var ljusgrå och jag använde primer under. Satt bra enda till kvällen när jag tog bort den! :) Så definitivt bättre än HM´s.

Officielle
0

Tycker att Ginatricots ögonskuggor är jättebra! 

Jag använder flera av de dagligen, både som ögonskugga och för att fylla i ögonbrynen. 

Skuggorna är mycket bättre än de från H&M och dessutom parabenfria vilket H&Ms skuggor INTE är. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.