Smink
Är en tjej på 14 år som gärna vill komma in i det här med smink, då jag tror att jag kan känna mig mycket snyggare med det.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag vill ju inte lägga ut för mycket pengar ifall det inte blir bra, och vad ska man köpa till att börja med?
Många tips tack! 
Gå till te.c Makeup Store och be dem visa dig en bra diskret sminkning. Då kan du efter det köpa de produkter de visat på dig.

Några fler tips?

Nepp. Jag använder ändå bara mascara..
Till vardags använder jag mest mascara, böjer ibland ögonfransarna. Eyeliner har jag ibland och ibland också rouge till vardags, men oftast bara mascara. Jag tycker inte att man ska använda för mycket smink på sommaren och det räcker med mascara, eyeliner och rouge - även om jag kan tycka att alla 3 ändå är lite mycket, i alla fall på sommaren.
Sen brukar jag inte slösa så mycket pengar på smink då det är väldigt dyrt och räcker inte så länge.
Jag brukar alltid köpa billig - men bra, mascara på H&M. Just nu har jag Double Extension och den är jag nöjd med. Har aldrig handlat på make up store och kommer nog aldrig göra det, det är alldeles för dyrt för min smak!
Ögonskuggan jag använder mest är inhandlad på Ullared, likaså en skitbra ögonfransböjare som kostade 19:50:-. Bästa jag haft!!
Eyeliner kommer också från H&M - superbra för 19:50:- typ.
Köpt rouge på H&M också men den var jag inte alls nöjd med..
Har för mig att jag köpte min foundation och rouge jag har nu på Kicks, väldigt nöjd! Minne inte vad de kostade dock.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vad är det för sorts ögonfrannsböjare? Och vad kostade mascaran?
#5: Jadu.. Det finns inget märke på den då jag köpte den på Ullared, tyvärr!
Mascaran minns jag inte exakt.. Kanske 120-150 kr. Väldigt nöjd är jag med den i alla fall!! :)

Okej

''Jag tycker inte att man ska använda för mycket smink på sommaren''
Varför då, Tina_A?
#8: Jag tycker inte heller man ska använda för mycket smink på sommaren. Då är man solbränd och söt ändå :)
#8: Man kan få mycket fler finnar om man använder ex foundation på sommaren eftersom det är varmt och svettigt = porerna öppnas = sminket trängar in = väldigt mycker lättare att få finnar.
Har också hört att man kan få pigmentförändringar, alltså fläckar, i ansiktet och på halsen. Dock har jag inte tagit reda på fakta om detta, men om det stämmer är det inte fint.
Sen svettas man och allt kan då börja rinna = fult.
Sen kanske man vill bada lite, men man kan bara plaska fötterna eftersom man har så mycket smink som inte får börja rinna = tråkigt.
Så mascara räcker gott och väl tycker jag :)

Aha, smart. Men jag använder inte smink, bara när jag ska fota mig (ibland), och om jag ska på fets, undrade bara.

# 4 Ju bättre smink dessto dyrare.Ex make up stores ögonskuggor innerhåller mer piggment än andra och även om de är dyra i inköp så behver man ej mycket av dom för att det ska bli bra.
# 10 Numera finns det ex fondation som inte ger finar och som där emit är bra för hyn.Men nu menar jag ju ej att man ska ta mer än man måste i alla fall,men det smink som ej är bra för hyn finns det ej mycket kvar av och det skulle då vara de billiga varianterna som är sämre för hyn.

Det finns mineralsmink från isadora som jag använder. Foundation 140kr, rouge (vet inte pris) och ögonskugga 100kr. Man ser naturlig ut och det är inte lika dåligt mot hyn. Men det är ganska dyrt, och man måste köpa borstar och sånt till. Mascara kan kosta allt från 80kr-250kr. Jag använder Lóreal telescopic. Ögonfrans böjare har jag också :)

eyeliner i Massor!!!! =D
Det är mitt tips haha