Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 559 ggr
IceTee
1

Ögonplastik?

Jag har börjar fundera på att operera mina övre ögonlock. På ena ögat hänger huden på fransarna och jag märker att det bara blir värre och värre. Dels tycker jag att jag ser så otroligt trött ut hela tiden, men dels finns det ju en risk att ögonfransarna ger efter för trycket och faktiskt börjar växa inåt istället, vilket kan ge stora problem! Någon som har erfarenheter av den här operationen eller som känner någon som gjort den?

Medarbetare på Skor iFokus

Unibrow
0

Det jag tänkte på spontant var "ssangapul surgery", eller "double eyelid surgery". Det är en ganska vanlig sydkoreansk operation som innebär att man skapar ett extra veck i ögonlocket. Är det någon sådant du menar?

IceTee
0

Jag tror det. Den svenska benämningen är alltså ögonlocksoperarion eller ögonplastik. Man tar liksom bort öveeskottshuden från ögonlocket

IceTee
0

Jag tror det. Den svenska benämningen är alltså ögonlocksoperarion eller ögonplastik. Man tar liksom bort öveeskottshuden från ögonlocket

Unibrow
0

Aha okej, jag är inte riktigt insatt på hur man gör i Sverige men i Korea så sätter man stygn i ögonlocket som får det att veckas på ett visst ställe, och om det behövs så tar man bort lite av huden samtidigt. Det är en standardprocedur som många får när de går ut high school så det finns väldigt mycket information och före/efter bilder. Kanske du hittar någon som har liknande ögonlock som dig? Om du bara vill kolla på bilder så kan du söka på "쌍꺼풀", då får du mer och lite bättre resultat.

IceTee
0

Jag vet ju allt om hur man gör i Sverige och har sett många före- och efterbilder! Det jag undrat över är om någon här har erfarenhet av att göra det eller känner någon som gjort det!

josya
1

Följer tråden för jag är också intresserad av detta, för jag har "hooded lids", och det känns som att detta lär ju bara bli mer hängigt med åren.. Så kanske vore att göra en operation nån gång.. Haha