Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2146 ggr
Michaela-N
0

Varför fäster inte ögonskuggan?

Har provat typ allt… Ögonskuggor av både billigare och dyrare märken, olika borstar osv men hur jag än gör så fäster inte ögonskuggan när jag applicerar den. 

Har en primer från ELF som alla säger ska vara så fantastiskt men den gjorde varken så att ögonskuggan fäster bättre, färgen blir finare eller att det håller hela dagen, den funkar jättedåligt. Så nu ger jag snart upp med ögonskuggor! Har hur många fina färger som helst men det går inte att använda. Vad gör jag för fel? Finns det någon primer som är bättre än ELF?

[Udoon]
0

själv gillar jag elfs primer, men alla primers funkar inte för alla. vill jag att skuggan ska fästa riktigt ordentligt så brukar jag grunda med krämskugga ovanpå nån annan primer (är oljig). man kan också prova den sortens primer som är till mer för glitter, typ pixie epoxy från fyrinnae eller glitter glue från darling girl. lite pilligare att använda, och funkar inte sådär jättebra med matta skuggor, men fäster som attan och snyggt blir det. har inte så stor koll på vanliga märken, men det finns säkert någon som gör liknande produkt om man inte vill köpa från indiemärken.

catcult
0

Urban Decays vanliga Primer Potion är den bästa jag hittat (inte Eden eller de andra), jag har torr hy men superoljiga ögonlock vilket gör att skuggor oftast lägger sig i veck efter mindre än en timma utan primer. Har också hört mycket gott om Too Faced Shadow Insurance och Lumenes ögonskuggsprimer.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

soundtrack
0

Säger som #2, UDPP! Den är grym! Färgerna blir mer intensiva och skuggan sitter som berget :)

Jojaton
0

Jag hade också provat en annan primer, jag brukar använda antingen MAC Pro Longwear Concealer eller Lorac's Behind The Scenes Eyeshadow Primer. Har också hört mycket bra om Urban Decays Primer Potion, Too Faced Shadow Insurance, Nars Eyeshadow Primer och MAC Paint Pots.

Johanna - Instagram

Lilllens
1

Jag har ingen primer utan denna: http://m.kicks.se/make-up-store/high-tech-lighter-p7682 Den är sjuuuuukt bra! Efter en natt på krogen somnade jag med smink och vaknade upp med ögonskuggan i skick.

Michaela-N
0

Tack för alla svar! Ska botanisera lite i primersortimentet på Kicks och Makeupstore :)

#5 Vilken färg har du?

Jojaton
0

#6 Skriv gärna om du hittar något som fungerar :)

Johanna - Instagram

Lilllens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Jag har en som heter Milkyway(ljusrosa) och en guldig, tror den heter moondust. Det blir inte så mycket färg av den. Här kommer en lite halvtaskig jämförelsebild, med Milkyway(övre strecket) och utan:

Michaela-N
0

#7 Det ska jag göra (om jag kommer ihåg). Glömmer jag så får ni gärna putta upp tråden!

#8 Haha jag hade varit nöjd om skuggan ens fäst så bra som på undre strecket!

Lilllens
0

#9 Haha ja då tycker jag att du ska köpa High Tech Lighter. Du kommer inte bli besviken! Tillägger att undre strecket syns tydligt för att jag riktade lampan direkt på, hade jag haft det på ögonlocket så hade det inte märkts..

citytjejen
0

Jag har provat många olika primers för ögonskugga och tycker att Lumene har den bästa. Dessutom är den billig 🙂

/Christina

Ellenfyrkant
0

Vad tycker ni om make up stores ögonskuggsprimer?

Mvh Ellenfyrkant

Fiona
0

Har hört att NYX har en bra.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

schnecke
0

När jag ska lägga på ögonskugga använder jag först en primer. Antingen Make up stores eller Body shops. Själv gillar jag Body shops mer då den gör så sminket håller bättre. Jag använder endast primer om jag bara ska ut på fest eller så, då sminket inte kommer sitta på så länge. 

Om jag vill ha att ögonskuggan ska sitta ännu bättre, vilket jag använder till vardags. Då använder jag såklart en primer först. Sen använder jag Body shops Vitamin E spray som jag sprayar på penseln så den blir fuktig. Sen lägger jag på ögonskuggan på penseln och applicerar den där jag vill ha den på ögat. 
Det tycker jag fungerar utmärkt och skuggan (enligt mig) blir mer pigmenterad. Detta tips fick jag lära mig när jag var på makeuprådgivning. 

Nån annan som använder också använder det?

#12 Ellenfyrkant Jag har makeupstores ögonprimer och jag tycker den är hyfsat bra faktiskt men föredrar Body shops. :)

Gladasvampen
0

Ibland är inte primern problemet, har samma problem med vissa ögonskuggor och använder en concealer från nyx som primer och sedan ett tunt (eller tjockt) lager av nyx jumbo eyepencil i färgen milk :)