Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 728 ggr
Officielle
0

Mandelolja ?

Jag har på senare tid hört att mandelolja funkar jättebra som rengöring för ansiktet. Man använder det varje kväll och kör bara vatten på morgonen. Är det någon som tvättar ansiktet med mandelolja? Funkar det? Kan man använda det varje dag? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

H-lena
0

Har hört detsamma om olivolja. Men har ingen egen erfarenhet. Har dock testat att använda olivolja på bomull för att ta bort mascara vilket fungerade bra!

Kan tänka mig att tanken är att inte torka ut huden utan att låta hudens fuktbalans vara i princip densamma, och på så sätt minska talgproduktion m.m.

[Udoon]
0

om du söker på oil cleansing på google så kommer det upp massor med bra info :)

Luisa
1

Hej! Jag har erfarenhet av att både använda olivolja och mandelolja och jag tycker båda funkar bra bara att mandeloljan känns mindre fet och att den luktar mindre. Jag brukar ta några droppar och massera in innan läggdags och sedan bara tvätta bort med ljummet vatten på morgonen. Jag har normalhy och jag känner inte av att huden blir fetare eller så och värt att pointera att jag hade massa finnar innan jag började använda olivolja och nu har jag i princip inga finnar. Ska du köra på att använda dig av oljor så se till att köpa kallpressat :)