Mineralfoundation
Vilken är eran favorit mineralfoundation? Behöver en lagomt till skolan börjar men vet inte vilken som är bäst. Den får inte innehålla Bismuth(stav?). :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag älskar TiKei! Svenskt märke, billigt eftersom man köper direkt från tillverkaren, inte testat på djur. Innehåller inte heller utfyllnadsämnet Bismuth Oxychloride som många, inkl. jag, får allergisk reaktion på.
Jag har provat många märken på just mineralsmink. id. fungerade inte alls för mig, gillar det inte alls, snordyrt är det också. Innehåller ju BO också, så det brände och bultade i ansiktet när jag använde det. Otrevligt, även om det är ofarligt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#2 Har inte provat bronzern, jag får knappt någon färg på sommaren men kör på en mörkare foundation som jag använder som solpuder när det behövs :) Fungerar bra. Älskar deras concealer och gillar primern. Håller med om att ögonskuggorna är grymma!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1 Okej, tror du att mineralfoundation passar för lite fet hy? #2 Jag har ingen aning om hur jag ska välja vilken nyans jag ska ta på Tikei's foundation. Bra att det finns oerhört många olika färger men svårt att välja. Och hur länge räcker en burk mineralfoundation för dig? :)
min syster var tvungen att sluta med mineralfoundation för det blev obalans i kroppen av dom (läkaren bad henne att sluta). det var tydlingen en sak som nästan bara förekom hos tjejer Undra varför?? :P
Jag rekommenderar också Tikei. Har använt deras mineralfoundation i ca 3-4 år nu. Har problemhy, kombination torr/oljig + känslig. Aldrig reagerat negativt på Tikei :)
Beställ hem prover av de färgerna du tror passar, så kan du se vilken som är helt rätt för dig. Proverna är jättebilliga (10kr/st tror jag) och leveranstiden brukar bara ta 1-2 dagar.
En burk mineralfoundation från Tikei räcker strax över ett år för mig, då använder jag den varje dag. Med andra ord väldigt prisvärt! Jag har två burkar hemma, N1 till vintern och N3 till sommaren, sedan blandar jag dem om jag ligger någonstans mittemellan de nyanserna. Funkar kanon!
Rekommenderar även deras concealer, jag har den i Mint (grön) för att täcka rodnader/akne, och den är helt fantastisk! Holy grail helt klart.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Prova sheer covers miniral foundation dom har väldigt ljusa färger, jag som är "typiskt svensk" i huden har medium
Maybelline Fit me's foundation i 110 passar mig perfekt(på vintern), vet ni någon nyans som är som den av Tikei's foundation? :)
#9 Jag håller med #10 om P1, P2 och N1, N2, beställ hem prover av iallafall dem så tror jag du hittar rätt. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag använder bodyshops! Jätte nöjd med den, men det kostar lite
Medarbetare på Skor iFokus
Finns det någon produkt från Tikei som man kan fylla i ögonbrynen med(om man är blond) ? :)