Bra smink
Jag har rosacea och jag har inte lyckats hitta någon foundation/BB Cream och concealer som täcker min rosacea. Har även problem med mörka ringar under ögonen och vägrar försvinna. Jag behöver en foundation/BB Cream och en concealer som verkligen täcker.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Vet inte om det är så mycket hjälp, men vet att bloggaren Phyrra också har rosacea, kan ju gå in på hennes blogg och titta runt, hon gör mycket bra recensioner på smink, har för mig jag såg nån rekommendation på foundation där för ett tag sen.
Jag skulle rekommendera dig att använda riktigt mineralsmink istället för diverse krämer, i och med att de kan innehålla irriterande ämnen som gör rosacean värre. Dock för man tänka på att man återfuktar huden innan man sminkar sig dels i och med att det fäster bättre och inte torkar ut huden, vilket är en negativ sak med mineralsmink, det kan vara uttorkande. Jag tycker att Tikei har bra produkter, använder mig främst av deras foundation men har även dras gröna concealer. Dock är det bara en online butik men de har gratis frakt inom Sverige och man kan även beställa små prover för 10:- har jag för mig att det var.
Det får inte vara dyrt smink för jag lever på existensminimum.
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Hur mycket kan du tänka dig lägga ut? Håller med om att det kan vara svårt stt hitta smink när man inte har mycket att lägga ut på skönhetsprodukter
Tjaaa…. Från fsk får jag runt 980 kr per vecka, så max 300 kr på smink, men resten ska liksom vara mat, kläder, hygien osv.
Okej. Skulle rekommendera tikei. Deras 3grams foundation kostar 99:-, de har 9 grams burkar också för 169:- har jag för mig. Deras 3grm concealers kostar 99:-, och de små burkarna på 1.5g är lite billigare. 3gram kanske inte låter så värst mycket men det är drygt. När jag köpte deras små foundation burkar så räckte de i lite mer än en månad, med daglig användning. Tror det är svårt att hitta i alla fall både concealer och foundation för lågt pris i en butik. Möjligen om butiken har egna märken. De flesta stora märkena verkar ju ta 130 eller så för en burk med foundation .. Finns säkert fler som kan tipsa om något . Är rätt så ny vad gäller sminkning så har inte provat många märken alls. Typ… Två om jag ska vara ärlig, provat lite av E. L. F och så tikei (Gud vad det känns som att jag nämner det märket mycket)
Tidigare har man kunnat beställa varuprover från Tikei för ca 10:- / prov så man kan testa om det funkar för just mej. Kolla om det finns fortfarande. Dom gör annars kanonbra make