Engelska klädstorlekar?
Någon som har koll på detta, hittar lite olika svar, kanske någon har en tabell som stämmer?
Jag undrar över engelska klädstorlekar, vad de motsvarar i europeiska. Jag själv är en 36:a, har jag rätt i att detta är uk8? Eller är det en 10:a?
Jag skulle gissa på att det är 8 i UK size du har. Men det brukar variera lite från sida till sida. Finns det ingen tabell på sidan du tänk beställa på som du kan kolla ?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Kanske den här kan vara till hjälp
36 är oftast 8-10 beroende på affär/märke. Jag brukar köpa vilket som och båda sitter bra de gånger jag har köpt (dock 8 mycket oftare än 10). 🙂 Tänkte också om det inte fanns någon tabell?
#3 Länken i mitt inlägg ovan är länk med både UK och US stl.
#3 Finns inte någon tabell just från den försäljaren, dock är jag lite på gränsen mellan 34-36 lite beroende på plagg så är rädd att 10 skall bli för stort.
#4 Menade tabell på försäljarens hemsida om vilka mått de har för olika storlekar. 🙂
#6 Nej, det handlar om Ebay och denna försäljare har ingen tabell. Chansade på en 8:a, så får se om det passar.
#7 Ah, då förstår jag! Är det en privatperson som säljer alltså? Ja i värsta fall kan du nog skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka :)
#6 haha okej 😃