Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskor
Läst 713 ggr
IceTee
0

Skavande skor?

Vad ska man göra när sandaletterna skaver? Har ett par Jeffrey Campbell Foxy (har ingen bild, så ni får nog googla om ni inte vet hur de ser ut)

De skaver framme på stortån, hälen och sidan av foten. Det känns som det bara är för att sömmarna och skorna är stela nu när de är nya, men jag känner inte för att få 6 blåsor eller ha jätte synliga plåster :/ har fått lägga i en sula i ena skon för att den var liite stor för mig, så jag vet inte om jag kan gå med blöta strumpor i, rädd att förstöra sulan helt då!

Medarbetare på Skor iFokus

Jojaton
0

Sätt på compeed eller liknande skavsårsplåster och gå med dem mycket hemma, så att de mjukar upp sig och formar sig efter din fot utan att töja dem. Är du bara hemma gör det ju heller ingenting om man ser att du har plåster (haha, vilket fult ord!) :)

Johanna - Instagram

IceTee
0

Compeed finns inte i min värld, så otroligt dyrt! Har knappt råd med en förpackning, haha!

JustMySelf
0

Dubbla nylonstrumpor och traska runt i dom!

IceTee
0

smart! Tyvärr är jag allergisk eller något mot nylon… blir alldeles röd och får massa klåda :/

leemland
0

Jag har hört att om man , vet att de låter äckligt, blötar ett par strumpor och har dom på sig och går i skorna en tid(kommer ej ihåg tid) så ska problemen vara borta :P Tror man ska gå några timmar i alla fall. :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
0

Om du läser första inlägget igen s¨å ser du att jag inte vill riskera att föstöra sulan jag lagt i

[SisselaJ]
0

Hm, sätt hudfärgat sporttejp där det skaver och gå ett tag. Ju snabbare du får det gjort desto snabbare bli det bättre. Det kommer vara värt det! är det så pinsamt med plåster kan du ju gå runt hemma tills de är formade efter dina fötter! sporttejp går inte upp lika lätt och sitter tätt mot huden och "sticker inte ut" som plåster gör. :)

IceTee
0

Hjälper sporttejp? Då kanske man får prova det! Vanliga plåster går ju bara av… Ja, jag får väl knalla runt här hemma helt enkelt! Då kan jag passa på att göra gångstilen felfri, haha 😃

[SisselaJ]
0

Ja sporttejp skyddar ju från direktkontakt med huden och åtminstone för träningsblåsor. Vill du verkligen att det ska sitta är fördelen att du kan linda det flera varv runt foten om det nu skulle behövas 😉

IceTee
1

Mumifiera foten! 😃

leemland
0

#6 Okej. Ta av sulan så länge medan du går in skorna då . Då blir den ju inte förstörd:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
0

#11 men då passar inte skon och får därmed fel passform sen när jag sätter I sulan igen?

leemland
0

#12 Det vet jag inte faktiskt. Men du kanske inte behöver sulan om du gör så. 
Vet som sagt inte riktigt hur de funkar.

/ J 

IceTee
0

#13 jo, sulan behöver jag nog oavsett vad, skon är för stor, den kommer inte krympa