Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1040 ggr
smurfis
0

Tappat hår!

Jag har nyligen tappat massor med hår så mitt hår är väldigt tunt. Det var inte tjockt innan heller så det är verkligen jätte tunt nu. Finns det något man kan göra? Både för att få det att växa ut och bli fint igen och under tiden? Jag är lite rädd att använda t ex extensions för jag är rädd att det ska slita på håret så det aldrig blir bra igen?

Finns det t ex bra stylingprodukter som verkligen ger bra volym? Jag har provat en del men blir alltid besviken. Jag har väldigt tunna fina hår som mest ligger platt. Typiskt svenskt hår skulle jag nog säga.

Puma99
0

Hej, har haft samma problem själv. Lärde mig en speciell borstmetod som hjälpte mig (Huntingford-metoden). Jag kan bara säga att använd absolut inte!!!! Extensions, en kompis tappade allt hår efter det.

smurfis
0

#1 Tack, ska kolla vad det är för borstmetod. Aldrig hört talas om den!

Jag har hört att många haft problem med att håret slits av extensions så jag har aldrig vågat prova. Även om det ibland känns lockande….

Jojaton
0

använder man extension rätt så ska det inte slita på håret över huvud taget.

Johanna - Instagram

ama
0

som #3 sa om du använder det rätt så sliter det inte,  har själv sytt in extentions i en salong och det sliter inte alls på håret!

cissi_1993
0

hårbottenmasage jag har lagom tjockt hår innan men jag började med att masera hår botten när jag tvättade håret och det blev tjockare och växte fortare .

komkoma
0

har själv tappat hår och en kompis bah "regain?" Har ännu inte provat men skulle kanske vara något