Foundationfavorit?
Ja en ganska enkel fråga, vilken är er favoritfoundation och varför?
Jag har nyligen upptäckt Joe Blasco Ultrabase foundation och sen dess använder jag inget annat! Den täcker allt! Jag har mycket att dölja (akneärr, pigmenteringar m.m.). Den håller länge trots att jag har fet hud. Den är dryg och räcker länge! Den ser skapligt naturlig ut på huden och den känns inte. Finns dessutom en nyans som passar mig perfekt (inte vanligt). Enda nackdelen är att jag måste köpa den från USA så det kräver lite planering men annars är den super!
Annan favorit är Lancome Teint Idole Ultra. Det är den bästa flytande foundation jag provat. Den finns dessutom riktigt ljus nyans vilket är bra. Den är också hållbar på huden. Täcker inte riktigt lika mycket men ändå helt okej. Den är ganska dyr och inte lika dryg heller.
Jag har även innan använt
Bare minerals mineralfoundation
under många år. Däremot tycker jag den framhäver stora porer och fina linjer lite för mycket. Den täcker om man applicerar den "rätt" men det kan bli för mycket och onaturligt om man gör fel. Den kan även klia lite grann om man är känslig. Även den är ganska dyr. Man får väldigt fin lyster i huden av mineralfoundations. Det finns ingen nyans som passar mig perfekt…
det att Bare minerals foundation kliar är för att det är Bismuth Oxychloride i den, dåligt :/
själv använder jag tony molys luminous aura cc cream när jag vill ha flytande, väldigt bra, fast inte supertäckande.
oftast använder jag mineralfoundation, och där är meow cosmetics svårslagna! Inget skräp till utfyllnad, och finns i ca 80 nyanser och 3 olika täckgrader.
båda är billiga med, cc creamen finns på ebay för nån hundring, och meows grejer kostar inte många kronor heller.
Tikei mineralfoundation! För att den sitter bra, man kan bygga upp täckningen som man vill, den är billig och den finns i många nyanser. 😃
L'Oreal True Match (både Lumi och originalet) är riktigt bra, nu har jag ingen nyans hemma som passar mig på sommaren, men annars är de en favorit! Gillar Tikei också, för lite naturligare dagar då jag inte tycker om att bygga den för mycket.
EX1 Invisi Liquid Foundation är min holy grail när det kommer till foundations, använder den näst intill dagligen på vardagar! Den är framtagen med mycket oliv och gula undertoner, något som är väldigt ovanligt, och därför matchar den mig perfekt! Finns bara 5 nyanser, tyvärr, men den är riktigt bra. Om man bara blandar in den ordentligt (duh) så syns det inte att man har foundation, den har en riktigt vacker yta (demi-matt/satin) och det går att bygga upp täckningen, men ungefär medium-full medium skulle jag säga. Den är billig också, ca £18 på lookfantastic.com (de har ofta koder med 10-20% också) vilket gör det så värt!
Skulle dock vilja testa en foundation med ännu högre täckningsgrad för dåliga dagar, som Estée Lauder Double Wear eller Becca Ultimate Complexion, måste bara hitta matchande nyans.
#1 Jag hittade Joe Blasco på hudoteket.se när jag sökte på det, vet inte hur seriös hemsidan är/hur priset är i jämförelse med amerikanska sidor - men kan ju vara värt att kika på iaf ;)
Johanna - Instagram
Alltid Tikei till vardags, helt underbar på alla sätt. Jag har också ganska mycket att dölja - akne, ärr, röda partier, och jag tycker den täcker bra samtidigt som den låter min hud andas och inte irriterar, vilket är absolut viktigast för mig då jag har känslig hy och lätt reagerar negativt mot produkter. Jag vill inte gå med en heltäckande/flytande foundation varje dag då jag vet att min hy inte mår bra av det, därför är jag glad att jag hittade Tikei då jag kan nå den täckning och det resultat jag önskar, utan att täppa igen porerna.
Vid speciella tillfällen eller liknande, vilket är ganska sällan, kör jag på Bourjois Healthy Mix Radiance Reveal. Även den en favorit! Den försämrar inte hyn, ser naturlig ut, har en snygg finish och går att bygga upp en bra täckning när det behövs. Riktigt billig också, jag brukar betala runt 70:- för den på ASOS rea.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag har testat Tikei men tycker den blir ganska torr på huden + att täckningen inte räcker för mig. Annars vet jag att många gillar den!
#3 Ja den är väldigt dyr på Hudoteket, annars är det nog inget fel på sidan i sig. Det är mer än dubbla priset i Sverige tyvärr.