Ögonbryn!
Jag har väldigt ljusa ögonbryn och har alltid haft så jag har på senaste tiden funderat på att måla/fylla i mina ögonbryn men då jag aldrig har testat det tidigare så vet jag ingenting om det! Jag har kollat runt lite på videos så har börjat förstå lite men kan hjälpa att faktiskt få tips av någon in real life.
Vill någon ge mig tips på vilka produkter, hur jag ska göra, vilken färg ni tror skulle passa mig bäst osv? Jag lägger upp en bild på mig så att ni kan se också. Jag färger håret rött och har oftast mörkare smink runt ögonen om det kanske kan hjälpa något.
Tack på förhand!
Det som ser mest naturligt ut är att färga dom permanent.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
https://cdn1.cdnme.se/982572/6-3/hdfksdh_51264c9b9606ee67a57df18f.jpg
Jag skulle tipsa om coloran ögonbrynsfärg, fast i brunt och inte svart. Du väljer själv hur mörka brynen blir genom att justera färgningstiden. Om jag var du skulle jag börja med att bara ha i färgen 10-15 minuter (beroende på hur mycket färgvätska du har i) så att du vänjer dig vid att de är mörka och inte för mörka. Lycka till!
(Slänger in en bild på mina bryn färgade med coloran, är som dina ofärgade)
Köp en skugga, med en skugga kan du justera nyansen vart efter du vänjer dig med nyansen. Trivs du sedan i lite mörkare bryn kan du färga de!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Anastasia Beverly Hills har de bästa ögonbrynsprodukterna, imo. De har både puder, pennor och gel. Jag använder hennes Brow Wiz näst intill dagligen. De är lite dyra kanske, men jag tycker det är så värt varenda krona! Har haft samma Brow Wiz sedan i januari/februari - används minst fyra dagar i veckan! Hade jag varit du hade jag valt lite varmare färger eftersom du har rött hår - i Anastasias produkter antingen Caramel eller Auburn.
Johanna - Instagram
Tycker att du verkar ha bra form och täthet på dina naturliga ögonbryn så jag skulle nog rekommendera att prova färga dem i en varm ljusbrun färg. Tror att det skulle se väldigt naturligt och fint ut. Då slipper du ju också sminka dem dagligen. :)
Tack så mycket alla för så snabbas svar!
För att göra en sammanfattning av era svar så funderar jag på att kanske sminka de först för att hitta rätt nyans men klart hade varit skönt att färga så man slipper sminka de dagligen 😃 En sak jag funderar med färgning är att mina ögonbryn är väldigt ojämna i sin form och det är svårt att få de lika, hur ska jag göra då? Och även vart kan man hitta ögonbrynsfärg? 🙂
Återigen tack!
#6 När jag färgade mina så applicerade jag med en begagnad och väl rengjord mascaraborste.
Ögonbrynsfärg finns på sminkavdelningen på ex Åhlens och liknande butiker.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Ögonbrynsfärg hittar du på Kicks eller typ Ica maxi (såna stora butiker brukar också ha det)
Du får plocka de först, så att de är någorlunda jämna sedan smetar du på en fet kräm utanför ögonbrynen (där du inte ska ha färg dvs), smeta in ögonbrynen med färg, forma, jämna ut och ta bort överflödig färg med en tops. Låter svårare än vad det är 😉
#8 Tack så mycket! Ska fundera på hur jag ska göra men är så tacksam över svar!
9# Brukar finnas instruktioner plus verktyg i förpackningarna :-) En förpackning räcker dessutom fleeera gånger så man kan bara färga om när det börjar försvinna lite!
#10 Så bra! Tack 😃
Jag färgar först och plockar sen :) just för att när man färgat dem så "ser" man ingentligen hur mycket ögonbryn man har och sen jobbar utifrån det hur man vill ha formen :) och i början är jag försiktig med tiden.. Ungefär 5 min och sen utökar tiden så man inte får för mörkt och känner sig obekväm :) hade nog rådfrågat på kicks då dem har fler märken med olika nyanser :)
#12 Tack så mycket, ska absolut tänka på det! :) ska prata med de på kicks också!
#13 - ingen fara :) återkom gärna med resultat sen :) är lite småfixerad av ögonbryn, dem gör ju hela ansiktet! :)
#14 Ska absolut visa i slutet av månaden eller nästa! 😃
När jag ville börja fylla mina bryn gick jag till make up store och fråga om hjälp. Hon gav mig en penna med rätt färg och fyllde i mina ögonbryn samt förklarade de olika riktlinjerna. Hon rekommenderade en vanlig kajalpenna samt en liten borste för bästa resultat.
Pretty wise //
Har du rött hår kan det va så fint om du färgar brynen i en röd ton!
Tack så mycket för alla svar! 😃
Igår gick jag till Kicks och frågade efter hjälp och hon hjälpte mig välja färg och märke samt målade mina ögonbryn! Det blev Kicks egna märke för de var den billigaste de hade 🙂
Så idag testade jag att göra det själv och blev väldigt nöjd! Förstår nu inte hur jag kunde vänta så länge med att måla de 😂 Vad tycker ni? Inte så bra bild eller ljus men hoppas ni ser!
jättefint!!:)
Gud vad bra jag stavar…
Snyggt! Ser väldigt naturligt ut och passar bra med din hårfärg. :)
Jätte fint! Jag har själv väldigt glesa bryn så för mig funkar det inte att bara färga dem även om jag gör det också ibland. Jag använder Anastasia Dipbrow Pomade. De håller hela dagen och går att fylla i även där det är glest utan att det ser konstigt ut. Innan använde jag penna men eftersom jag har fet hud så upplevde jag att det försvann så fort. Men ändå ett jätte bra sätt att vänja sig och lära sig. Brynen gör mycket för hela ansiktet tycker jag!
Fint! Tycker att välmarkerade ögonbryn nästan fungerar som ett ansiktslyft:)
Jättefint! Ser verkligen snyggt ut för att vara första gången du målar dem! :-D
Mitt tips till markerade och snygga ögonbryn som ändå är naturliga är att först och främst ska man plocka ögonbrynen med måtta, jag tar endast bort fjunen mellan ögonbrynen och under, jag formar dem lite lätt såsom jag vill ha dem och noppar efter det men väljer hellre att kamma dem på plats än noppa för mycket! :) Sen när man har ny-plockade och rena ögonbryn brukar jag färga mina då det markerar ut dem mer, tar lite ljusare färg än på mitt hår (som är mörkbrunt) och sen fyller jag i dem med ögonbryns penna! jag följer den naturliga formen men gör en ram kring ögonbrynet jag går efter, sen som slutfinish highligthar jag vid brynbenet och man kan även ta en ljus conceler/fondation med en snedskuren ögonskuggsborste och ta lite produkt precis under brynet, det ger en insikt av höjt ögonbryn, ett mer format ögonbryn och piggare :-)
#19 Tack :D
#20 Tack! Så bra! :D
#21 Tack för dina tips! Mitt andra smink försvinner ganska mycket efter en dag men jag har märkt att brynen fortfarande ser bra ut efter nästan 12 timmar! Märkte verkligen att brynen gör väldigt mycket för ansiktet! Helt nytt :D
#22 Absolut! Det gör väldigt mycket! :D
#23 Tack! :D Och tack för tipset! Ska utveckla hur jag fyller i dom men är nöjd med hur det blir :D Jag har alltid noppat för mycket av någon anledning även ifall mina bryn aldrig riktigt synts innan haha men ska försöka få bort fjunet men ändå försöka hålla de så naturliga som möjligt för jag har märkt att mina bryn ändå har en väldigt fin form!