Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 3094 ggr
joytick
0

Fake piercing?

Har jättelänge velat pierca mig i läppen, vilket mamma inte tycker om.. Däremot så har hon gått med på att jag får ha en "fake plupp". Men vart kan man få tag på sånna? Har sökt lite på internet men har inte hittat något… Hoppas nån kan hjälpa mig :)!

//Anna

Tina-A
0

I olicka affärer där dom bland annat säljer smycken brukar dom ha sånt, vissa klädaffärer som säljer smycken kan ha sånt. Annars tänkte jag direkt på punkt shop i stockholm.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

joytick
0

Dom har ingen hemsida? Är lite långt till stockholm :P

Karkkainen
0

Hade en gång en magnet piercing som jag tappade bort, köpte den dock på en marknad så det kanske inte hjälper så mycket. Ska kolla imon på marknaden om jag hittar sånna igen :D

Kristiansson
0

Jag vet jag har sett en sida med skiitheta navel piercingar falska alltså =O   ska se om jag kommer ihåg det.

Emsaa
0
Kristiansson
0

Det var just den sidan  :D

haha jag ha rletat efter den typ i månader??  :S

Emsaa
0

haha

Karmatarerskanise
0

Får man lova att fråga hur din mamma kan tillåta dig ha en fejk, men inte en riktig? Ser ju i princip lika dant ut :)

Jojaton
0

Allergier osv kanske? Infektioner osv?

Johanna - Instagram

Linda
0

Och slippa ärr…

Jojaton
0

#5 Vill ha fejkade! x)

Johanna - Instagram

Karmatarerskanise
0

Ärren på mina kompisar som haft läpppiercning är inget man lägger märke till

Och skulle infektion uppstå tar man ut det. Och allergi får man ju mot oäkta metaller oftast.

Linda
0

Tycker dina kompisar det?

Jag hatar mitt ärr, och får mig att känna mig skabbig=ångrar mitt misstag jag gjorde för ca 15 år sedan.

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade i läppen förut och det syns ingenting nu… Eller ja, med förstorningsglas kanske..

joytick
0

Ja det är för att jag ska slippa ärr… Och hon hoppas väl att jag ska tröttna efter nån månad x)

Linda
0

#14 kan det bero på att ärret inte synes pga skrotet…FundersamFlörtRäcka ut tungan

KickanLilja
0

Haha:P Sant, men nu är skotet borta och det syns i alla fall inte. HA! ;);)

Kristiansson
0

#9  Precis, har mycket  farliga allergier i släkten och jag har sluppit allt men en piercing kan framkalla det.

Karmatarerskanise
0

#13 Ja, fast jag menar att jag inte ser ngt ärr då :)

Hur framkallar en piercing allergi? Har jag aldrig hört om.
Bara om man använder oäkta metaller.

Kristiansson
0

Nej då, Tillochmed att ta hål i öronen är allergiframkallande??  =S  viste du inte det? =O

Karmatarerskanise
0

Hur? Hur kan du få en allergi? give me som facts

Kristiansson
0

hah jag kan inte förklara, Men det är allergiframkallande i alla fall.

Karmatarerskanise
0

Jag tror på det då du/ngn annan kan förklara. Hur vet du det när du inte kan förklara?

Linda
0

Kroppen kan stöta ut främmande föremål även om det r kirurgiskt stål/guld etc, det kan man ibland se på lindriga fall om man får knölar kring området.

Nickelallergi är lättare at utveckla om man har piercing.

Rådfråga gärna sjukvårdsrådgivningen, om ni vill ha mer information.

Pomperipossa
0

Eftersom det blir ett sår när man tar ett hål så kommer det lätt in ämnen i såret eftersom metaller fäller. En allergi brukar ligga latent i kroppen och utvecklas när man utsätts för ämnet.  Det jäkliga med en nickelallergi är att även silver innehåller nickel. Vissa smyckekedjor håller inte måttet på sitt guld heller. Enda jag kan ha nu är 18K…:(

Zandra---83
0

Blir det infektioner får man inte ta ur dom!Då kan det sluta med att varet blir kvar i såret när öppningarna växer ihop.Det är därför veterinärer alltid vill drenera sår!

Karmatarerskanise
0

#26 Jag fick rådet att ta ut piercingen om det blev infektion. Jag fick som tur är inte det.

Ok, då vet jag det om allergi. Då har jag väl haft tur då :)

joytick
0

Nån som hittat nån sida med fake pluppar? Har kollat på stan me n har inte hittat nått :(

joytick
0

putt

Kristiansson
0

#27 Ja men det är inte så vanligt :P

Alicia
0

har du kollat inne på glitter? , det kanske finns där.

Emsaa
0

jag köpte magnet öronhängen i går på glitter men dom var så dåliga så magneten släppte själva smycket så nu kan jag ha det var jag vill i läppen örat var jag vill as  coolt :'D

Emsaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och här kommer en bild också

Karmatarerskanise
0

Fattar inte riktigt, om magneten var så dålig att den släppte, hur kan du då ha den var du vill?

Emsaa
0

nej själva diamanten släppte

paronskrutten
0

mamma sa nåt att man kan få allergier av nåt med nervsystemet när man piercar sig..Jag är nickelallergisk, och har alltid varit, dock är det bättre nu. När jag håller mynt i handen börjar det klia.:P

Helena