Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 2146 ggr
Moalundgren
1

Handla smink på nätet

Känner mig väldigt disorienterad på alla sidor som lyko, eleven och tex bangherhead. Vet inte riktigt vilken hemsida som är bäst och har bäst priser, vilka sidor beställer ni helst ifrån??

Freddy20
1

Anggående priser så rekommenderar jag att du kollar upp prisjakt.nu, om det är en särskild produkt du är ute efter. Priserna kan skilja en hel del. Men förutom det så gillar jag Nordicfeel, fri frakt och brukar vara snabba leveranser. Beställde i torsdags kväll och fick det idag. Bangerhead har också fungerat bra när jag beställde därifrån. Secrets.se gick snabbt och enkelt. Kicks inga problem, men lite högre frakt.

Jojaton
0

Jag gillar eleven.se, feelunique.co.uk, craycray.se och asos.com. Nelly.com har ju också en hel del makeup och hudvård, och jag har aldrig haft problem med Nelly :) Har aldrig beställt från Bangerhead men har 15% rabatt där med mitt personalkort så kommer nog bli en beställning därifrån snart. Har hört bra grejer om beautybay.com och ska nog testa uk.space.com också då de har en del märken som inte är så lätta att få tag på i Sverige.

Johanna - Instagram

[neptunens]
0

Feelunique och Beautybay handlar jag oftast på 🙂

RebeccaG
2

#3 *Där rök resten av lönen*😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Tokyo
0

Som ovanstående redan nämnt, feelunique.com och beautybay.com 😃

[Tilde]
0

Jag fick betala tull från Feelunique sist jag beställde… eftersom det skickas från några brittiska öar (jungfruöarna?) som inte är medlem i EU. :/ Bara så man tänker på det!

Tokyo
0

#6 Jag åkte tyvärr också på tull, på hela 312 kr, vilket är synd. Annars har sidan riktigt bra utbud.

[Tilde]
0

#7 Ja det håller jag med om! Inte kul att betala mer i tull än vad varorna kostar dock… 🤦‍♂️ Trodde själv att det var ett engelskt företag, alltså baserat i the UK, men sen lärde jag mig annat..! xD

Brukar endast köpa mascara där i alla fall - de har bland annat Rimmel väldigt billigt! Älskar det! 😃

Jojaton
0

#6 & #7 Om man skickar en bild på "tull kvittot" till feelunique så får man tillbaka pengarna! De kan bara betala tillbaka så mkt som man handlat för, men ändå :) jag åkte också på tull senaste gången, typ 300 spänn, men fick tillbaka allt!

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#9 Whaaat! Det önskar jag att någon hade berättat tidigare :( De flesta företag tar ju noll ansvar för sånt.

Tokyo
0

#9 Oj, det hade jag aldrig trott. Är det försent att göra det nu? Jag fick hem paketet den 5 juni om jag har räknat rätt.

Jojaton
0

#11 Ingen aning, här står det mer info om det.

Jag tycker det är fantastiskt att de gör det, det är ju verkligen service :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

Men ååååh, underbart av dem! Synd att jag inte visste det! Hade varit kul att spara de 300 DKK…. 😭

Jojaton
0

#13 Nu vet du till nästa gång i alla fall.. :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#14 Haha jaa! Då vågar jag beställa därifrån i alla fall 😂 Tack!

Jojaton
1

Måste bara tipsa om lookfantastic.com! Har beställt därifrån två gånger, de har både high end-märken som Benefit, Urban Decay, Too Faced osv, men också drugstore som Rimmel, L'Oreal, Maybelline mm. Beställer min favoritfoundation (EX1 Invisiwear Liquid Foundation) därifrån, men har också köpt annat. Fri (och snabb) frakt :) De har även mycket hår-, nagel- och hudvård, parfymer osv.

Johanna - Instagram

HannaHA
0

Jag brukar köpa från olika försäljare/butiker på e-bay. Att beställa från internetbutiker utomlands kan ju vara lite bökigt och ta tid att få produkterna ibland. Jag köper nästan bara koreanskt smink, nu senast beställde jag från bonnybonny.se, en svensk sida som har börjat sälja koreanskt! Snabb leverans var det och bra priser faktiskt.

smurfis
0

Det är massa olika! Vill jag ha nånting snabbt kollar jag prisjakt och beställer från svensk sida. Däremot om jag kan vänta lite så beställer jag gärna från utlandet och om det är lite mer udda märken. Jag har haft bra erfarenhet av de flesta faktiskt. Det beror ju lite på vilket märke jag är ute efter och så letar jag efter butiker som säljer det. Priserna kan variera från gång till gång så man får söka lite. Ebay är också helt okej! Köper mycket nagellack därifrån. Annat smink är jag lite mer försiktig med då man får se upp med kopior.