Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1046 ggr
YellowKiwi
0

Sminkborstar set

Hejsan!

Jag undrar om ni har något tips på ett sminkborstar set som är av bra kvalite och bra pris? kanske högst 5-700 kr. 🙂Jag vill ha alla slags borstar, så ett set med lite fler borstar kan va bra.

Jojaton
1

Sigma och Real Techniques har bra borstar, finns bland annat på brallis.se

Johanna - Instagram

[Lupse]
1

Coastal Scents har ett stort utbud av bra och billiga borstar. Dock måste man beställa från deras hemsida och sakerna skickas från USA. Äger själv Elite Brush Set och tycker borstarna är super. Såklart kan man inte jämföra dem med mac borstar.. men ja dem är ändå super :)

leemland
1

Jag beställde ett litet sätt som va gjort med gethår, 15 borstar tror jag de va, från en "sån" japan/kina sida :P 

Edit: Glömde säga att på mina borstar står det vad dom används till.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Udoon]
1

finns mycket trevliga borstar på ebay med.  det här setet har jag:

http://www.ebay.com/itm/Kabuki-Cosmetic-Brush-Set-Kit-Foundation-Blending-Pro-Makeup-Brush-Make-up-Tool-/141164804972?pt=US_Makeup_Brushes&var=&hash=item20de13fb6c

mjuka och fina, enda minus är att det tar ett tag inann man får hem dom, och att småborstarna är för stora för att göra finlir med ögonskuggor på mina små ögon :P

YellowKiwi
0

Tack så mycket för era svar! Ska kolla in dom :)

#4 Är det säkert att beställa från Ebay? Aldrig beställt därifrån…

[Udoon]
0

#5 beställer mycket från ebay hela tiden, av ca 60+ gånger jag beställt så har det varit 5ggr som det jag betalt för inte kommit fram, och då jag använder paypal så är det lätt att få pengarna tillbaka. fast det är bra om man kollar igenom säljarens feedback och se vad andra har skrivit om man är osäker :)

[neptunens]
0

Bdellium har najsa borstar i den prisklassen. Eleven.se säljer dem bland annat.
Jag har flera stycken Bdellium-borstar, både ur deras gröna linje och maestero-linjen. Supernöjd med dem, de har aldrig, någonsin fällt ett enda strå, varesig ansikts eller ögonpenslarna.  Jag använder mina dagligen i jobbet så de får stå ut för rätt mycket.😉

Annars är Sigma och Real techniques borstar, som redan nämnts grymma.

leemland
0

Jag tror jag har en liten uppsättning med Studio London borstar också :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Udoon]
0

kom på nu att elf:s studioborstar är helt ok med😃

hahael
0

Jag är ju ebayfantast så köper nästan ALLT därifrån. 

http://www.ebay.com/itm/20-Pcs-Pro-Makeup-Set-Powder-Foundation-Eyeshadow-Eyeliner-Lip-Cosmetic-Brushes-/351115523079?pt=US_Makeup_Brushes&hash=item51c01db407

jag har detta set och det är faktiskt riktigt bra o du kan ju titta på feedbacken??

Klart att laxen ska ha en jolle

leemland
0

Köpte som sagt 2 olika borstsätt den ena hade 13 borstar och var med gethår och den andra va 15 borstar, men där är jag inte säker på om borstarna är av gethår eller de är syntetiskt. Jag gav lite över 70 kr /st för dom .

/ J