Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1968 ggr
lisette
0

genital piercing

i en tråd på en annan sajt så skrevs det om genitala piercings. linda bad om att någon skulle starta en tråd här inne och förklara sig..

så här kommer det från mig då.. =)

jag gjorde min genitala piercing när jag var 19. då blev det en ring i klitoriskappan.

varför? för att jag älskar verkligen att pierca mig. vid det laget hade jag sex piercingar och hade piercat mig ca 10 ggr. nu har jag tyvärr inte kvar en enda av dem! =(

folk säger olika när det kommer till orgasmer och genitala piercingar. för mig gjorde det absolut ingen skillnad med eller utan piercing.

jag tyckte inte det var så farligt att göra den piercingen. det var mkt värre med navlen. ingen risk för infektion heller eftersom urinet steriliserar piercingen.

dagarna efter jag gjorde piercingen så gick jag som på moooln! ;)

mm det var väl vad jag hade att säga… =)

Linda
0

Gjorde det inte ont??

-Vart går man och gör en sådann, ja menar ok och fläka sig på gyn..men en biffig tatuerar snubbe…nja…inte min grej.

Lisette du e grymt modig!!!

Taci
0

Jag bara undrar.. tycker du det är Snyggt med en piercing där ? Hur ofta visar man den liksom ? ^^

Linda
0

Hi hi man kanske skulle överaska Charlie med lite skrot;)

-Nära men det är inte riktigt jag men ett tag för länge sedan ville jag ha ett hänge i bröstvårtan men i dag är jag glad att jag inte fick i genom nålen ha ha ca 15 år..och ville pröva..jag är så otroligt känslig så jag skulle väll gå runt med ständiga viberationer ha ha haHemlis

lisette
0

linda - nej det gjorde itne ont. jag har hög smärttröskel och det var bara som ett litet stick..

han som gjorde min piercing har gjort alla mina utom två, är inte ett dugg rädd för att fläka upp mig där. även om det kändes en aning konstigt! =) jag gick till en piercingstudio i malmö med gott rykte.

#2 jag tycker det är snyggt ja. gör man piercingar för att visa upp för folk så gör man det av fel anledning tycker jag. en piercing har man för sin egen skull… =) tycker dessutom det är lite roligt att ha en sådan. det skapar ju en lätt förvirring när den upptäcks..

#3 när jag ammade så kom det mjölk ur hålen där piercingen satt.. gissa om jag skrattade… *garv*

Karmatarerskanise
0

Hrm, urinet steriliserar verkligen inte. Det är FULLT med bakterier. Var har du fått det från?

Att pierca dig där du gjorde, det är ett av de ställen på kroppen som det är stört risk för infektioner. Det står i informationsbladet man får här hos piercaren och de berättar det dessutom.

charlie
0

#5 På en frisk person så är urinet självt helt utan farliga bakterier. Eftersom det innehåller näringsämnen så kommer dock det att "locka till sig" bakterier.

T.ex. så används urin vid militärfältvård när man inte har alkohol att tillgå, för tex att tvätta såriga fötter etc.

---

Karmatarerskanise
0

Jag skriver bara vad jag fått höra.
Det är varmt och fuktigt där nere, vilket är ett paradis för bakterier. Kiss eller inte.

lisette
0

hera, där tar du fel…  tycker nog du ska ifråga sätta din piercer lite…

Karmatarerskanise
0

Det är inte fel.
Det är också anledningen till varför svamp uppstår så lätt i underlivet. Fukt och värme. Och det älskar även bakterier.

Ganska logiskt om man tänker efter.

Linda
0

Min fundering är, hur fungerar det när man rider?

-Borde det inte göra ont med sadeln?

AnnaJohansson
0

Undrar samma som #10?

lisette
0

#9 jag är ingen läkare. men min piercer berättade att urinet steriliserar och jag litar på hans ord då jag itne haft ett enda problem med min piercing.

#10 lite. ibland så satte man sig lite fel på den. då var det bara att rätta till igen och rida vidare… på hästen. ;)

Karmatarerskanise
0

#12 Självklart får inte alla problem, så är det med alla piercingar. Du vet också att ändtarmen kommer ut ganska nära underlivet va? Vet du hur mkt bakterier det finns i avföringen?

Ja, du tror på din och jag tror på mig. Inte för att jag skulle få för mig att pierca mig där, men endån.

lisette
0

#13 nejmen det har jag verkligen missat… säger du det ;) det är därför man ska torka framifrån och bak…

Karmatarerskanise
0

Duktig du är ;) Men du tror på din och jag på min. Lätt och enkelt.

Linda
0

Flickor, flickor..Ingen cat fight, tack;) Rätt ska vara rätt jag tror/vet att det är olika för alla..

Karmatarerskanise
0

Nä det e lungt Linda :) Hon har säkert rätt :)

E_hjo
0

Det där med att det ska vara mkt bakterier där nere… På radion så intervjuvade någon en doktor eller ngt liknande som sa att det bara fanns ca 15 olika bakteriesorter där medans det finns ca 15 000 i munnen. Det var något sånt har jag för mig iaf…
Haha  : D

Malin-A
0

urin är sterilt.. anledningen till att man lätt kan få svamp o andra bakterier där nere är ju för att man ev, inte tvättar sig ordentligt, eller att man går i för tajta/trånga byxor, inte har trosor som "vädrar" osv osv. men det jag vill poängtera är just de att urin är sterilt o har inget med att göra att man skulle få lättare infektioner.

Karmatarerskanise
0

okok

lisette
0

#16 vadå, hade du inte velat se det? allvarligt talat? *garv*