Färga blonda ögonbryn
Hej! Jag har väldigt blonda ögonbryn och har mellanblont hår. Spontanköpte Depends ögonbrynsfärg ljusbrun, hon i butiken sa att det borde gå bra. Eftersom jag ska på bröllop om tre veckor och inte vill riskera att sexgalen ut undrar jag vad ni har dör erfarenhet av denna ögonbrynsfärg på blonda bryn? PS har inte råd med färgning på salong :(
prova bara några minuter till en början, max 5 minuter! och tvätta och se hur det blir, om det fortfarande blir för ljust, prova 5 minuter eller sådär =) gör inte som jag och glöm bort tiden.. satt med svartbruna i 40 min för fastna i en serie på datan, har nog aldrig skrattat åt mig själv så mycket som då =)
#1 åh jösses, hur löste du det? Tack för rådet, testar litegrann , hoppas att det blir bra :p
Oj jag tänkte PRECIS skriva ett likadant inlägg! Är också blond med för ljusa ögonbryn (många blonda strån i dem)… Vet att både mamma och syster har färgat med Depend men jag tycker den bruna är lite för mörk till mig.
Finns det ett annat märke med mjukare toner?
Update: Beställde precis hem Eylure Dylash (i Brun) som tydligen ska vara väldigt bra! Kan uppdatera med före och efterbilder sen 👍
#4 ja uppdatera gärna! Eftersökte också egentligen en ljusare, men nu har jag alltså gjort det! :) vågade bara ha på i fem minuter men blev riktigt nöjd! Blev lagom mycket mörkare, dock ser man nu hur glesa mina bryn är :p det ena blev pyyyyyttelite ljusare än det andra pga det haha.
#2 - nja det va bah att leva med det =) det gjorde inte mig så mycket, ja är inte den som bryr mig direkt som tur är =) bara gunga lite extra på ögonbryna på när man tvättar ansikte morgon och kväll!
finns ju även märkena Refectocil och Coloran men dem har jag aldrig provat och dem vet jag finns på kicks =)
#4 - ja uppdatera gärna! tycker depends bruna är lite för varm för mig! ja vill gärna ha nån som är lite mer ask/neutral! den svartbruna har inge rött i sig, men tycker att den blir för mörk! och kortare tid så blir det typ.. grådassigt bara :(
#5 Lägg gärna upp bild på resultatet! :D Jag får hem min färg i veckan, så då ska jag färga både fransar och bryn (yes, den är till båda)! 😃 Sen ska jag även fixa håret, så det blir en liten makeover - förhoppningsvis en positiv sådan! haha
#7 Det ska jag göra! 🙂 Blir nog att experimentera lite med hur länge jag har i färgen eftersom jag aldrig har färgat ögonbrynen förut, men slänger upp en bild så fort jag har fixat det på resultatet och en bild på hur det såg ut före.
#7 jag tänkte först att den verkade för varm, min ögonbrynspenna är lite mer gråaktig som du beskriver så letade egentligen efter det men tyckte att resultatet efter fem minuter var helt lagom Trodde för övrigt att brynen skulle se tjockare ut pga allt prat om att huden också blir färgad men upplevde inget sånt. Här kommer en rufsig morgonbild på hur det blev, har tyvärr ingen före men brynen var riktigt obefintligt blonda då :)
#9 Vad snyggt det blev. Ser väldigt naturligt ut! :)
Jag har också funderat på att färga ögonbrynen en tid. Har superljusblonda och väldigt glesa ögonbryn, så det ser verkligen ut som att jag inte har några ögonbryn alls. Dessutom färgar jag håret svartbrunt så jag måste fylla i ögonbrynen dagligen. Men det hade varit skönt att kunna gå osminkad ibland utan att vara helt ögonbrynslös. Dock vet jag inte alls vilken färg jag borde välja. Kanske ska börja med ljusbrun och sen färga mer om jag vill ha mörkare.
9 vart jätte fina passar dig fint fint 👍
#11 tack tack, vad snällt :) #10 jag är jättenöjd med Depends bruna, hade som sagt i ca fem minuter :) jag har med väldigt glesa bryn så kompletterade idag med litegrann penna, blev så galet nöjd :)