Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 992 ggr
RebeccaG
12

ARG!

Idag när jag vart på gymmet stannade jag till i köpcentret inte långt ifrån där jag bor. 
Då jag har psoriasis letade jag efter en topp utan axelband, d.v.s. en tubtop, för att mina axlar som är angripna ska kunna få sol & dämpa symptomen. 

I den första affären jag va inne i blev jag totalchockad. Jag har nog aldrig varit med om ett så otroligt ohyfsat & dåligt bemötande. 

Jag stod vid bordet där dem hade topparna. 
En expedit kom fram & frågade ifall jag ville ha hjälp. 
"Nejtack" svarade jag artigt & plockade upp en topp i strl M. 
"Du ska nog ha en storlek större-" sa expediten syrligt & plockade upp en strl L. 
"Nejtack" svarade jag, då jag har en likdan topp hemma & en M passar bra. Jag ville ändå prova en annan färg för att se hur den ser ut, så jag tog med mig lite olika färger till omklädningsrummet. 
Där blev jag stoppad igen. 

"Ursäkta, men du ska nog inte pröva den där-" sa samma expedit sedan innan. 
"Varför inte?" frågade jag. 
"Vi vill inte att klädesplagget ska bli förstört av din herpes-" sa hon och pekade på min axel som var ganska flagig. 
"Men snälla, det är ju på god väg att läka + att psoriasis smittar inte." Sa jag. 
"Nej lilla gumman, du ska inte pröva kläderna i denna butiken." Svarade expediten & tog tröjan ifrån mig. 
Jag blev självklart arg & gick för att lämna butiken & gå till en annan. 
Då kom en yngre tjej fram(som också jobbade där) & frågade ifall jag ville ha hjälp. 

… Då ropar kärringen som stoppade mig vid omklädningsrummen "Hjälp henne inte, hon har herpes & förstör bara plaggen för de andra kunderna". 
Den yngre tjejen såg förskräckt ut & vände på klacken. 

MORR😡
Jag har aldrig vart med om något så ohyffsat & dåligt bemötande någonsin, det är riktigt pinsamt. Jag blir väldigt arg. 
Att jag har en hudsjukdom som jag är mer än medveten om ser väldigt illa ut, det kan ju jag knappast hjälpa när jag redan är under behandling, men jag ska väll ändå kunna röra mig i klädaffärer för det??

Jag gick därefter till HM & hittade en likadan topp som dessutom var billigare. Jag fick hjälp där & expediterna var supertrevliga. 

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

linn8
3

Oj!:(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridaaaa
9

Fy, såna ska inte få jobba med människor/i butik överhuvudtaget. Då har man verkligen valt fel yrke.

Tur att du fick bra hjälp i H&M. Jag hade nog ringt och pratat med butikschefen till det otrevliga stället och klagat faktiskt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
4

#2 Det ska jag verkligen göra, jag blir väldigt arg när man blir bemött så otrevligt😡

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Jojaton
4

Gå och prata med/ring butikschefen för det där är inte ett acceptabelt beteende, och förhoppningsvis tar butikschefen det på allvar att hans personal diskriminerar kunderna (och dessutom förstör ryktet för butiken) Förstår inte, det känns som att det alltid är vuxna människor som inte kan bete sig!

Tur att det löste sig med toppen iaf, även om det kanske är en liten tröst.. ;)

Johanna - Instagram

[Lilyz]
1

Men herregud, vad hemskt! 😮😮😮

[Udoon]
1

men vad f*n, hur kan folk bära sig åt D: ring och klaga, så där kan dom inte få hålla på!

Rebornbabyn
1

Stackars dig! Ring och klaga.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

leemland
0

Är det en av de stora kedjorna du va inne på? (eller någon kedja) I så fall tycker jag du ska gå vidare. Ta kontakt med huvudkontoret eller regionschefen och kräv att dom gör något åt det. Det allra bästa vore om du hade namnen på personerna som va otrevliga.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ella_moya
1

Fy vad hemskt! Så gör man bara inte, speciellt inte som servicepersonal!! Jag har själv också psoriasis och har blivit mött av mycket fördomar men aldrig av någon som är betald för att vara professionell. 

Jag tycker absolut att du ska ta upp det med butikschefen, oavsett om det är en kedja eller en lokal butik, det var verkligen inte ett okej bemötande.

Kickan90
2

men shit 😡 vad arg jag hade blivit. 
som du säger så smittas det inte, jag hade faktiskt sagt emot den andra expediten och sagt klart att hon skall prova om hon vill..
men jag tycker du skall klaga hos butikschefen och skulle de inte hända något så hade jag gått till tidningen. för dom där skall inte få jobba där alls, mobba människor sådär. NEJ fy

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

PrincessMelpomene
2

ush va hemskt 😮 Jag tycker absolut du ska kontakta butikschefen eller dylikt och påpeka detta bemötande. Vem vet denna dam kanske håller på mot nästan alla kunder men ingen vågar klaga och därför får hon behålla sitt jobb. 

Vet själv hur det är att ha Psoreasis, min pappa lider av det medan jag själv har psoreasis atrit. Inte alls kul och att någon idiot till butikspersonal ska behöva påpekade det också. Ush. Blev bara sur när jag läste detta. 

Man ska banne mig inte jobba som sådant om man inte har någon social kompetens!

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

TatsuOni
2

Fy vilket hemskt bemötande!😡 Det är verkligen inte okej att uppföra sig så mot någon! Hoppas att du ringer butikschefen och berättar om hur du blev behandlad. Uppdatera gärna oss om hur det gick ifall du gör det.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tilde]
4

Men herregud vad det finns för människor! Anmäl dem! De har diskriminerat och kränkt dig!

[Kittypurrpurr]
3

Min stora syster har psoriasis och jag tycker så synd om henne för folk pekar, glor och viskar saker, skrattar etc :( Tycker hon är så otroligt stark som ens vågar gå ut trots folk är så otroligt och äckligt elaka.  Och jag hoppas detta sprid så att den förbannade butiken får dåligt med kunder! Fyfan för detta säger jag bara! Som andra säger här, anmäl dem!