Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 388 ggr
[Lolls!]
0

Ögonlaseroperation

Hej allihopa! Funderar på att göra en ögonlaserbehandling till hösten och korrigera mitt synfel på -2.5. Är närsynt och har tröttnat på glasögon. Och linser funkar inte. Är det någon som har erfarenheter av ögonlaserbehandling, och i synnerhet den senaste, NoCut, där man slipar hornhinnan m laser istället för att lyfta upp den? Tack på förhand! Luana

lili3337
0

Du kan ju prova synträning istället. Funkar riktigt bra för mig. Glad Läste en artikel om en kvinna som som gjorde en laseroperation och såg sämre än före operationen. Ursäkta för lite OT. Förlägen

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[Lolls!]
0

Låter intressant! Vad är det för synträning? Kan ju testa det innan jag bestämmer mig för laserbehandling. Och ja precis, just därför tänkte jag fråga runt lite här. Hur bra dessa laserbehandlingar än är, så är ju riskerna rätt så omfattande.. Det verkar kunna gå superbra eller superdåligt m laserbehandlingar. Vore kul att få rekommenderat någon klinik i Göteborgstrakten.

komkoma
1

En tjej på mitt jobb gjorde det för ca 1 år sedan.eÄr jättenöjd och ångrar ingenting.

[Smultronet Ella]
0

Vad är denna synträning för något? Kan man göra det när man ser 30 procent på ena ögat (närsynt), men lite bättre på andra? Hur lång tid tar denna synträning? Måste man köpa saker?

Theleonora
0

Vill också veta om synträning! Jag ha opat ögonen 1 gång och sen efter 5-6 år gjorde jag om på ena ögat. Var bog för tidig första gången så synen hade inte stabiliserat sig än. Men efter andra open på ena ögat ser jag fortf bra men det ögat jag inte opade är ju fortf svag.

[Tilde]
1

Min kusin laseropererade ögonen - han blev jättenöjd! :)