Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1404 ggr
[Wheels]
0

Manic Panic hårfärg?

Heej! Jag funderar på att färga mitt hår turkost med Manic Panic hårfärg. Nu undrar jag håller färgen relativt bra? Är väldigt tacksam för tips tex. hur man ska tvätta håret för att färgen ska hålla så länge som möjligt :) 

MVH Wheels

[Udoon]
0

Hur färgen sitter verkar vara olika från person till person, och vilken färg det är. när jag använde deras atomic turquiose så blektes det knappast alls, medans ultra violet blev lite gråaktig på vissa ställen ganska snabbt. bäst är att tvätta håret så sällan som möjligt, och använda sulfatfritt shampoo, helst inte tvätta i varmt vatten heller.

[Wheels]
0

Tack så mycket för tipsen, det uppskattas verkligen ^.^

MVH

Wheels

[Kittypurrpurr]
0

Det beror på. Ljusa färger (pastel) sitter kortare än mörkare. Tvätta håret i kallt vatten är bättre men inte så skönt kanske :P När jag färgar så har jag inte i en halvtimme/kvart utan jag kan till och med sova i det :) Ju längre desto bättre! Tycker också att mjällschampon sköljer ur färgen mer än andra schampon. Kanske bara är jag men men. :)

Mephi
1

Jag har inte använt manic panic, så jag vet inte riktigt hur den funkar, men tycker nog att om du ska tvätta håret efter en toning kanske du kan göra en inpackning av färgen + balsam för att få färgen att hålla längre.

-

[Wheels]
0

#3 & #4 Tack så mycket för era svar! Ska tänka på dessa saker när jag väl ska färga det :)

MVH Wheels

[Tilde]
0

Jag använde Manic Panic Mystic heather… Den satt väldigt dåligt i mitt hår, men å andra sidan hade jag inte blekt det direkt innan utan det var blekt sedan tidigare… Det tvättades ut på bara några gånger.

Jag hade i min färg i minst 3 timmar. Hade sedan på värme (typ hårfön) och sköljde håret i kallt vatten efteråt - precis som Manic Panic rekommenderar. Hjälpte dock inte 😕 Men å andra sidan blandade jag ut färgen med ett balsam så det blev pastell, vilket såklart inte sitter lika bra.

OneSound
0

När jag använt manic panics färger har de inte suttit så bra med intensiteten, men sen när den är nästan borta och dassig så har de suttit desto längre.

Aut viam inveniam aut faciam

dinamnam
0

Manic panic är nog inte det märket du ska "satsa" på överhuvudtaget, det är nog från person till person också men när jag använde min lila färg ifrån manic panic så höll det max i en vecka..

Nu använder jag directions vilket håller så mycket bättre! Men testa dig fram, det är det bästa :-)

Med vänliga hälsningar 

[Kittypurrpurr]
0

Säger två ord till dig - SPECIAL EFFECTS! 
Varsågod :) Bästa hårfärgen av dom alla och jag har testat Directions,stargazer,manic panic,crazy color, special effects och special var lätt den bästa! Kom ihåg att ljusa färger sitter inte länge ändå. Ta en mycket mörk färg och blanda den med balsam istället!

[Udoon]
0

#9 lycka till att få tag på special effects, har vart typ brist på nästan alla deras färger sen förra året :'( 

men kan man få tag på dom så är dom bäst. för mig har det varit, i ordning för hur bra färgen höll: special effects-manic panic-pravana-crazy color-directions-stargazer.

tycker directions färger är fina men dom har färgat av sig mest av alla jag använt, resten inte så farligt.