Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 601 ggr
Djurälskaren87
1

Foundation tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Såhär ser min hy ut när jag haft mitt smink en hel dag. Har använt blixt så ni skall se, speciellt på näsan. Tror jag jag en normal blandhhy. Jag använder kräm, foundation från Mac,transparant puder, Mac mineralier puder och rouge. Men varför blir min näsa såhär?

mimåne
1

Den ser lite torr och irriterad ut, brukar du återfukta med någonting?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Djurälskaren87
0

Ja jag använder ansiktskräm morgon o kväll, den känns en torr mer fet

Djurälskaren87
0

Gick till Åhléns för några v sen och hon sa att min hy ej var torr mer lite fet..

Officielle
0

Håller också med om att det ser lite torrt ut. Du kanske ska testa använda en primer? 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

mimåne
0

Om du inte är torr utan snarare lite fet, då kanske det är så att du reagerar på något i produkterna du använder? För någon typ av irritation ser det verkligen ut att vara. Det verkar också förekomma under näsvingarna samt hakan. Hur ser det ut när du inte använt smink på ett tag?

Djurälskaren87
0

Jag har alltid haft sån hy jag har nu.. Dock ser det värre ut när jag har blixt på än om man ser mig nu tex.. Men det jag mest reagerar på är när jag har på foundation osv och sen på kvällen efter en hel dag så t Fler kr foundationet utan lägger sig som de gör på denna bilden fast dock var det ej lika mycket igår.. Tänkte om primer kan vara lösningen, Jag använder smink dagligen förutom enstaka gång på helgerna så vet ej hur den skulle reagera

mimåne
0

Använder du smink så ofta som dagligen så kan huden behöva vila. Pröva att vara utan i en vecka och se om du hinner se något resultat på den korta tiden. Jag tror inte att en primer behöver vara lösningen. En nattkräm kanske också kan hjälpa dig? En som inte täpper igen. 

Menar du att du alltid har haft detta problem med hyn? Alltså även innan du började använda smink?

JustMySelf
1

Jag skulle testat med en primer under :)

Tokyo
0

En primer under (rekommenderar IsaDoras undercover faceprimer samt Benefits the POREfessional primer) samt en settingspray kanske skulle hjälpa.