Knälånga byxor
Har tidigare haft ett par knälånga byxor i ett väldigt tunt, jeansfärgad tyg som är ganska vida. Jag är väldigt varm av mig, och därför är dessa byxor underbara sommartid - samtidigt som dom inte ser alltför "sunkiga" ut. (Har även två par knälånga byxor i typ t-shirt/mjukisbyxor tyg, men dom används bara som hemmabyxor).
Såhär ser dom jag har nu ut, och det är något liknande jag vill ha: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=69htox&s=8#.U5YKdXV_u00
Nu är problemet att dom är trasiga. Har sytt dom tre gånger nu, och det är bara att inse att jag behöver ett par nya. (jag har trots allt haft dom i tre-fyra år också). Dock är det så att jag hatar jeans. Spelar ingen roll hur mjuka och stretchiga dom påstås vara, så tycker jag det är obekvämt. Så jeans-shorts går bort. Vill inte heller ha shorts som är jättekorta, utan vill ha ungefär till knäna. Kjol och tights/strumpbyxor är inte heller bekvämt.
Har inte hittat några passande shorts. Så jag funderar på om det går att köpa ett par jeansfärgade leggings/tights, och klippa av och vika upp till knäbyxor? Helst i lite för stor storlek (typ 40-42, har 38 egentligen) så det inte blir alltför tajt. Eller tror ni det ser konstigt ut? Känns ju lite surt att köpa tights för 200-300 kr om det skulle visa sig att det ser jätteknäppt ut när jag klippt av dom.
Eller vet ni någon affär som har liknande byxor/shorts? Har tyvärr inte så många butiker här i närheten, är bara typ HM, Kappahl och Gina och där har jag inte hittat. Har även kikat på nätet, men har inte hittat något vettigt där heller.
//Jessie