Hur rengör ni ansiktet?
Hur rengör ni ert ansikte ?
Tvättar ni hela ansiktet med samma regöringsprodukt …. eller använder ni speciell renöring runt ögonen ??
Vilken/vilka produkter använder ni?
Tacksam för alla svar/tips :)
Använder först en från Nivea runt ögonen, den heter Eye Makeup Remover eller något liknande. Och sen en ansiktsrengöring från Loreal i hela ansiktet, även runt ögonen för att få bort smink som blivit kvar. På morgonen och när jag inte har smink tvättar jag bara med ansiktsrengöringen från Loreal, i hela ansiktet.
Jag har ett sminkborttagningsmedel från ACO, det enda jag hittills testat som inte svider i ögonen - men som tar bort allt - även vattenfast mascara! Dessutom torkar den inte ut min hud, utan känns nästan lite återfuktande. Efter det använder jag just nu The Body Shops Tea Tree Foaming Cleanser för att verkligen få bort allt, den är dock rätt uttorkande så det är viktigt att jag använder en bra nattkräm med den. På morgonen använder jag Foaming Cleansern igen.
Johanna - Instagram
Jag brukar använda samma ansiktsrengöring till både ögonsminket och hela ansiktet. Funkar inte så bra med alla ansiktsrengöringsprodukter men jag brukar använda en från Decleor eller en från Nivea, då försvinner allt! Skönt att köra "allt i ett" och slippa ta ögonen för sig så att säga🙂
/Christina
Det varierar lite beroende på hur min hy känns för tillfället. Jag har känslig + kombinerad torr/oljig hy.
På morgonen rengör jag oftast med Tea Tree Cool & Creamy Wash från The Body Shop (helt underbar!!). Om huden känns ojämn, trist eller torr så exfolierar jag istället med Boots No7 Beautiful Skin Radiance Exfoliator, det brukar bli någon eller några gånger i veckan. Efter rengöring återfuktar jag såklart.
Har jag inget smink att tvätta bort upprepar jag samma rutin igen på kvällen.
Behöver jag tvätta bort smink så använder jag The Body Shop's Camomile Sumptuous Cleansing Butter. För att få bort ögonsmink/mascara använder jag helt vanlig ansiktskräm (oftast oparfymerad A-Creme) på en bomullsrondell. Efter att sminket är borta rengör jag med Tea Tree Cool & Creamy wash, och efter det återfuktning.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tvättar enbart med kallt vatten och rena händer förutom när jag gör en djupare tvätt i ansiktet varannan - var tredje vecka.
Då blandar jag ihop citronsaft, bakpulver och honung och låter verka ett tag sen baddar jag på salt och skrubbar ansiktet lite lätt, sköljer av i kallt vatten och baddar sen med äppelcidervinäger.
Känner jag att mitt ansikte är torrt så smörjer jag med ett väldigt tunt lager mandelolja.
~mikkan
Tvål och vatten.
tvättar med etude house ac clinic ansiktsrengöring, och har jag sminkat mig så går jag efter med toner i samma serie efteråt. smörjer med en dutt ansiktskräm, oftast cosmetic lad från lush.