Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 896 ggr
Appelkakan
0

Få kjolen att sitta på plats?

Jag har alltid varit en typisk jeans-&-Tshirt-tjej, men vill kunna ha kjolar & liknande på sommaren, & har en kanske lite halvkonstig fråga: hur i hela friden gör ni för att plaggen ska sitta där de ska, & inte tex. sakta åka uppåt midjan så man plötsligt blottar halva rumpan?! Haha.. Har man en lång & vid kjol/klänning är det ju inga problem, men då vill man(jag) ändå gärna ha en tightare underkjol under om vinden skulle få för sig att spela ett spratt. Har ofta samma problem med shorts; att de gärna åker uppåt & man måste gå & dra i dem hela tiden. Det är bara mina vanliga tighta jeans som kan bete sig…

Känner någon igen problemet eller är det bara min kropp som är "fel"? Min kroppsform kan man nog kalla "ett timglasigt päron": smal med väldigt markerad midja, bredare över höft+rumpa & smala ben.

Appelkakan
0

…Kanske det bara är en vanesak att gå & dra i kjol/klänning/benslut lite diskret hela tiden?

VildaVittra
0

Vandrar kjolar uppåt trots att man har en glatt underkjol så brukar kjolen vara för liten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Se till att kjolen sitter bra, om den glider upp eller inte (eller ner för den delen) tycker jag mest har att göra med om den faktiskt passar eller inte.

Särskilt att den sitter bra över höft/midja är viktigt enligt mig.

l'm back

Appelkakan
0

Haha, ja då får jag nog leta vidare i kjoldjungeln helt enkelt! Tycker det är så svårt bara när plagget ska vara smalt upptill, brett på mitten & smal nertill också.. Inte lätt att skapa kläder för alla när vi alla ser olika ut :) Hade man varit händig kunde man kanske sytt något eget…

VildaVittra
0

#4 Jag syr in midjan på kjolarna, då jag också har breda höfter. Det är inte avancerat att göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus