Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1407 ggr
[Kamillah]
0

Mascara & eyeliner

Vad använder ni för mascara? :) Lägg gärna in en före/efterbild eller bara en bild på hur det ser ut med mascaran på.

Jag är ute efter en ny nämligen då jag inte tycker min nuvarande fungerar på ett tillfredsställande sätt, har tidigare haft Max factor 2000 calorie mascara, Nouba mascarone triple volume och en äldre version av Make up store's mascara som hade liknande borste till dessa då jag tycker de fungerar bra till att separera mina fransar då jag är ganska pedantisk gällande sånt ^^
Prövade en Make up store mascara igår som jag hade liggandes med lite glesare strån, tyckte den fungerade bättre än den jag har nu men inte riktigt helt då det lätt blev klumpar av den.
**
Behöver även en ny eyeliner, använder just nu denna:** http://www.kicks.se/isadora/fine-liner-eye-stylo-p9927

Men toppen blev tyvärr helt "mosig" efter bara några användningar.
Har även testat H&M's penna men den torkar ut så snabbt och även en Wet & Wild version som var helt värdelös gällande både spetsen och uttorkandet.
Måste vara i "flytande pennform" då det är den enda sorten jag kan hantera :P

petterssonP
0

Jag användermig av koreanskt smink , då jag är hälften korean. Deras formula är otroligt mkt bättre än sveriges, eyeliner håller sig 24/7 oavset väder, tippen på eyeliner pennor är skarp oavsett hur du trycker. Mascaror ger aldrig klumpar, om man ni inte drar sida till sida.. :) använder mig själv av samma smink som dom flesta kpop stjärnor gör, från etude house , holika holika, missha, :)

[Udoon]
0

Precis som #1 så använder jag den del koreansk smink, mest ansiktsmink, men det är oftast bra grejer😃 Använder inte flytande eyeliner, men har hört att den från ELF ska vara ok, inte testat den själv dock. i mascaraväg så har jag några olika från Makeup Academy som jag kör med just nu, Billigt och bra! Ett tips om man har problem med att det klumpar sig är att skaffa en ögonfrans-kam i metall, min får man slita ur mina kalla döda händer för jag släpper den inte frivilligt kan jag säga😃

hahael
0

#1 Vad använder du för eyeliner? :) Letar efter en ny just nu och har lite annat koreanskt smink som jag tycker är sjukt bra

Klart att laxen ska ha en jolle

petterssonP
0

Jag använder lucidarling :) skit nöjd! Har även en med dubbelpenna eller vad man ska säga, ena änden är eyeliner, andra änden är en highlightning penna som man tar under ögat för en look som gör ögat större :) favvo ögonbryns pennan är från missha! Dka till korea nu i sommar igen och köpa smink som bara den! Foundation från holika holika är faktiskt super! Men,,, måste till etude house först, vem kan motstå SHINees egna parfym :$ ..

HonDuVet
0

Jag använder big eye mascara och tycker den funkar jättebra. Blev lite nyfiken på koreanskt smink nu… Finns det någon sida man kan gå in på och koll mer? Om någon vet så kan ni väl länka?

petterssonP
0

Här finns en sida jag leta upp lite snabbt, finns länk till missha också :) Men det bästa vore om man kunde åka till korea då man får rätt färg direkt då beställa över nätet är inte alltid korrekt men det funkar :) kan köpa med lite olika saker om någon är sugen?:)

petterssonP
0

http://en.koreadepart.com/cosmetics-brand/etude+house/ glömde säga att "lemon mint clay mask" från korea gör under för din hy! Även Laneige water sleeping psck!

petterssonP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna…

petterssonP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna, gör verkligen under för min hy!

J0554N
0

Isadoras flytande eyeliner har jag använt i 4-5 år och ÄLSKAR DEN. hhar även rekomenderat den till 2 vänner som aldrig använt eyeliner innan och dem tyckte den var väldigt bra och lätt att applicera. :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 

IceTee
0

hur tusan fick du den från H&M att torka? Haft min i säkert 2 år och den är som ny! 🤔Mascara rekommenderar jag the body shop's vattenfasta! Sitter hela dagen! Och med en ögonfranskam får du ett perfekt resultat!

Medarbetare på Skor iFokus