Skönhetstips till kille
Tja!
Är en kille på snart 17år, behöver tips då jag är nybörjare.
Tre krav på alla tips
1. Budgetpriser
2. Funkar med överkänslig hy
3. Era bästa/ärliga tips
- Hur får jag bort finnar på ansikte + kropp?
- Foundation? Eller annat att dölja några födelsemärken + ärr
- Andra basprodukter för att se allmänt bättre ut?
Satsar på den naturliga looken 😉
Testa rengöringskräm, ansiktsvatten och ansiktskräm som är anpassat för känslig hy, det finns på de flesta "vanliga" ställen som kicks, Åhlens, osv. i alla prisklasser. Om du inte har supertorr hud tycker jag att du ska testa aloe vera gel som återfuktning! Sedan rekommenderar jag också basiron mot finnarna, men vet inte hur det fungerar med känslig hy, eftersom den innehåller starka ingredienser.
Foundation funkar finfint att dölja ärr och fräscha upp utseendet med. För en känslig hy kanske en mineralfoundation vore något? :) Rekommenderar Tikei som köps via nätet, de har superbra produkter och har inte alls höga priser. Foundationen är i puderform, så det är lätt att bara lägga på lite grand om man vill att det ska se naturligt ut!
Tack så mycket 🙂
Ang. tekei foundation:
Vilken sminkborste är bäst att använda?
Och vilket märke?
Ang finnar så tycker jag att Vichys normaderm hyaluspot är kalasbra! kostar ca 150 spänn på apoteket, inte jättestor tub men dryg som bara den😃 gossmakeupartist på youtube har flera videor för makeup just till killar, tycker han har många bra tips i sina videor.

Tänk på vad du äter, inte en massa skräpmat, godis och choklad samt drick mycket vatten. Morötter och grönsaker ska vara bra för hyn att äta.
Har hör att tvätta sig/smörja in sig med en bra olivolja ska vara bra för huden då man tillsätter det fett den behöver så den inte behöver producera det själv eller hur det nu var. Googla på det.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
läser till stylist och har exprementerat med en hel del skönhetsprodukter hemma trots att jag har väldigt känslig hy så detta borde vara till någon hjälp😛
om du har fin och normal hy tycker jag verkligen inte att du ska börja med massa produkter och krämer, det förstör bara hyn. Annars är Olays beautyfluid som finns för blandhy och känslig hy bra, även ACOs fuktcreme för kropp och ansikte. Som rengöring är niveas tvålar bra för dem innehåller småsmå korn som peelar huden. om du bara är hemma en hel dag så skulle jag rekommendera någon naturlig olja som kokosolja, olivolja osv, bra att använda som nattkräm också eftersom huden återhämtar sig under natten och det är bäst att använda naturliga medel och inte krämer med kemikalier o så. skrubba ansiktet med olja+socker en gång i veckan eller varannan vecka och drick mycket vatten, undvik att pilla i ansiktet under dagen och torka data/mobilskärm med fuktig trasa. När du tvättar ansiktet så ska du helst tvätta med kallt vatten för det torkar inte ut huden lika mycket, brukar säga att det räcker med att skölja med kallt vatten på morgonen och använda makeupborttagningstvål på kvällen om man dvs använt makeup, annars kallt vatten där med :).
- Hur får jag bort finnar på ansikte + kropp?
peela eller skrubba, du kan badda finnarna med koksaltlösning som torkar ut, alla säger att man absolut inte ska klämma finnar men så länge man klämmer en mogen finne och tvättar rent efteråt så är det ingen big deal, gjort det i flera år och jag har inte sämre hy än någon annan.
- Foundation? Eller annat att dölja några födelsemärken + ärr
Primer eller concealer, vill du dölja röda områden så använd en grön concealer.
Strong people don't put others down, they lift them up.
#7 Hur skulle det hjälpa att torka dator-/mobilskärm med en fuktig trasa?
Tycker nog att typ tvätta huden med honung är bästa skönhetstipset :P Det är antibakteriell (bra mot finnar) och gör huden mjuk och ren samtidigt som den inte torkar ut billigare än massa dyra saker :P Mjölk är också bra för huden, tvätta bort efter ngr minuter. Fördelen med det här framför smink ör att de inte försämrar huden i längden. Även äpple-citron-apelsin juice är bra på huden (!) Sök på naturliga skönhetstips :D
glömde säga att annars så är det ett bra tips att äta bra!! Massa grönt, frukt, lite bröd och mjölk produkter. Brist på vissa ämnen ger mer finnar; tex prova ta zink o selen tillskott. Min mamma svär på att om man slutar äta choklad och ost så får man INGA finnar, men jag har inte kunnat Det är för gott :P
jag använder Vichys normaderm hyaluspot som #5 nämnde. Tycker den är helt underbar. Har själv provat det mesta i många år och aldrig varit så nöjd som jag är med denna. Samtidigt är det olika för alla och du får prova dig fram med vad som funkar för dig och din hud :)
Men håller med #11 också. Det handlar inte bara om att hålla huden ren och använda massa krämer osv. Utan man måste röra på sig (träna, öka blodcirklulationen), dricka mycket med vatten och äta rätt. Jag märker själv när jag ätit mer "skräpmat" än nyttig mat.
Lycka till ^^
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!