Skönhetstips till kille
Tja!
Är en kille på snart 17år, behöver tips då jag är nybörjare.
Tre krav på alla tips
1. Budgetpriser
2. Funkar med överkänslig hy
3. Era bästa/ärliga tips
- Hur får jag bort finnar på ansikte + kropp?
- Foundation? Eller annat att dölja några födelsemärken + ärr
- Andra basprodukter för att se allmänt bättre ut?
Satsar på den naturliga looken 😉
Testa rengöringskräm, ansiktsvatten och ansiktskräm som är anpassat för känslig hy, det finns på de flesta "vanliga" ställen som kicks, Åhlens, osv. i alla prisklasser. Om du inte har supertorr hud tycker jag att du ska testa aloe vera gel som återfuktning! Sedan rekommenderar jag också basiron mot finnarna, men vet inte hur det fungerar med känslig hy, eftersom den innehåller starka ingredienser.
Foundation funkar finfint att dölja ärr och fräscha upp utseendet med. För en känslig hy kanske en mineralfoundation vore något? :) Rekommenderar Tikei som köps via nätet, de har superbra produkter och har inte alls höga priser. Foundationen är i puderform, så det är lätt att bara lägga på lite grand om man vill att det ska se naturligt ut!
Tack så mycket 🙂
Ang. tekei foundation:
Vilken sminkborste är bäst att använda?
Och vilket märke?
Ang finnar så tycker jag att Vichys normaderm hyaluspot är kalasbra! kostar ca 150 spänn på apoteket, inte jättestor tub men dryg som bara den😃 gossmakeupartist på youtube har flera videor för makeup just till killar, tycker han har många bra tips i sina videor.

Tänk på vad du äter, inte en massa skräpmat, godis och choklad samt drick mycket vatten. Morötter och grönsaker ska vara bra för hyn att äta.
Har hör att tvätta sig/smörja in sig med en bra olivolja ska vara bra för huden då man tillsätter det fett den behöver så den inte behöver producera det själv eller hur det nu var. Googla på det.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!