Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 687 ggr
lolloooo
0

Få sminket att hålla längre ?

Mot slutet av dagen tycker jag alltid att mitt smink börjar 'trilla av', det ser som finast ut på morgonen när jag precis sminkat mig men mot slutet av dagen blir foundationen alltid som lite mindre täckande och lite kakig. Har provat många foundations och nu har jag Maybelline super stay, gillar den faktiskt ganska mycket :) Så där händer oavsett vilken foundation jag än använder. Tycker det blir lite bättre med primer, har en från smashbox. Vet att det här säkert händer jättemånga. Men har ni något tips hur man kan få sminket att hålla längre?

VildaVittra
0

Har du fet eller torr hud?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lolloooo
0

Lite fet skulle väl säga att den är mest åt det hållet ^^

RebeccaG
0

Investera i en bra primer!👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Jojaton
0

Inget smink håller i evigheter, det är rätt naturligt att man kan få göra touch-ups med ett puder du gillar. Jag föredrar dock att spraya ansiktet med ett settingspray (just nu använder jag mest MAC Fix+) eftersom jag är rätt torr och inte gillar att ha en massa puder i ansiktet. Fix+ ger lite fukt till huden och känns väldigt uppiggande och fräscht :)

Johanna - Instagram

lolloooo
0

#4 Är den värd pengarna tycker du? För den skulle jag kanske vilja prova då jag inte gillar puder så mycket ^^

Jojaton
0

#5 Oh ja, använder det varje gång jag använder makeup, både som settingspray, för att göra skimriga ögonskuggor och pigment ännu intensivare, för att återfukta huden om jag känner mig torr osv. :) Det är kanske inte det bästa settingsprayet i världen (det finns spray som gör att makeupen håller längre) men man kan använda Fix+ till så mycket så det är ändå värt det tycker jag :)

Johanna - Instagram

lolloooo
0

#6 Lät ju bra :) Kan nog nöja mig med den ändå, de flesta som är bättre är säkert dyra och jag kan inte precis lägga ner så mycket pengar på smink. Tycker också att mac brukar ha bra produkter.

galenpelikan
0

Om du inte redan gör det skulle jag rekommendera dig att tvätta ditt ansikte med en rengöring på morgonen, för att få bort alla slaggprodukter kroppen spottat ut under natten. Dessa slaggprodukter lägger sig som en oljig hinna över hyn så det är extra viktigt att få bort innan man applicerar smink. Smörj sedan in din hy med en fuktkräm, på med primer, foundation och lås fast det hela med ett puder.             Vill du ha tips på bra produkter så är det bara att fråga! :)

lolloooo
0

#8 Tack för tipsen :) Ja jag brukar göra så att jag först tvättar ansiktet, sen återfuktar, primer, foundation osv ^^