Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 582 ggr
IceTee
0

Solsemester

Så jag ska snart på solsemester till kreta och längtar såklart som attan! Men jag vill ju vara säker på att jag håller mig så säker som möjligt när jag är där! Jag har en ansiktskräm med SPF 15. Tror ni det räcker för ansiktet? Kommer ha 30 på resten av kroppen då min hy inte blir brun precis, den blir mer… röd 😕

Och jag vill ju slippa asa med mig alla hårborttagningsprodukter, så vad är det bästa sättet för att få håret att hålla sig borta? Utan att jag riskerar min ekonomi (aka jag vill slippa gå till salong och vaxa).

Just nu har jag även ett ganska mörkrött hår, kommer det blekas snyggt i solen, eller mer fläckigt? Jag har tänkt att ha det ljusare till sommaren, så det måste ju vara det snällaste sättet att låta solen göra jobbet när jag har en drink i ena handen och en tidning i andra?

Och hur får jag "brännan" att hålla längst och komma bäst och snällast? Något mer jag bör tänka på för att inte ha sönder min hud och mitt hår? Är väldigt mån om att förebygga onödigt åldrande och skada av huden.

Medarbetare på Skor iFokus

Jojaton
0

SPF 15 är inte mycket, och oftast är ansiktet känsligare än kroppen, jag bränner mig i alla fall lättare i ansiktet än kroppen. Jag rakar iof alltid, men en rakhyvel är väl det lättaste att ha med sig?

Johanna - Instagram

mikkan01
0

Brukar alltid ha 50 i ansiktet de första dagarna och då är jag ändå inte den som bränner mig lätt sen minskar jag lite i taget.
För att brännan ska hålla längre så skrubba hela kroppen noga innan, smörj med hög solskyddsfaktor och se till att INTE bränna dig. Ha också med någon slags body lotion för att hålla huden fuktig.

Solen är ju snällare än hårfärg om man ser det på det sättet 😃
Vaxa tycker jag håller bäst, dessutom behöver man inte gå till salong och göra det, det är så himla enkelt att göra eget vax och vaxa hemma. Sen kan man ju släpa med sig en rakhyvel ifall om att.

~mikkan

IceTee
0

Var kan man hitta en ansiktskräm med spf 50? Tycker jag får dålig hy av solkrämer… behöver man något med spf på läpparna med? 

Ska nog släpa med en rakhyveloch ta en sväng på benen varannan dag, lika bra! Eller så ligger jag i solen så länge att håren brinner upp 😈

Ska köpa något bra bodylotion imorgon då tror jag!

mikkan01
0

Apoteket brukar väl ha, speciellt på barnsidan. Fast det kanske räcker med 30? Jag brukar vara så rädd över att bränna mig, det är typ det sista jag vill göra för bränner jag mig så börjar jag flaga direkt ;P
Brukar kleta på lite på läpparna också, dom om något bränner jag!

~mikkan

IceTee
0

har aldrig bränt läpparna! Men de har ju ingen kräm mot fet hy som har något hög spf…

JustMySelf
0

Fråga på Åhléns, köpte en för fet hy där för ett par år sedan, minns dock inte vad den hette… Kicks kan du också titta hos

Karmatarerskanise
0

Apoteket har för ansiktet om man har känslig hy. I faktor 50.

IceTee
0

Har inget åhlens (förtillfället) här i halmstad dessvärre… och det är fet hy, inte känslig jag har