Sminket försvinner snabbt
Redan efter några timmar brukar min concealer under ögonen och min mineralfoundation försvinna. Det är inte så roligt eftersom att jag har stora mörkar ringar under ögonen. Borde jag köpa en primer eller en makeupmist för att få det att hålla längre? Jag funderar på att köpa från e.l.f, har någon av er provat dem?
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
E.l.f är jag inte så förtjust i men du kanske får bra tips om produkter. Annars är Make up stores facemist superbra, jag har den och använder den såväl om jag har smink eller inte för den återfuktar så skönt i ansiktet. Dessutom räcker den otroligt länge, det behövs bara ett sprut varje gång man känner att man vill ta. Jag har haft samma problem som dig gällande sminket och den har verkligen hjälpt mig. Om en facemist eller primer inte fungerar kanske det är sminket och eller hudkräm (om du använder det) som gör att det inte håller så länge.
Jag använder (oftast) både primer och någon typ av settingspray. Just nu har jag en primer från The Body Shop och en från Tikei, varierar lite mellan dem, ibland använder jag båda. Har ELFs settingspray och MAC Fix+. Märker inte så stor skillnad mellan dem - men MACs luktar såå mycket bättre än ELFs, den luktar verkligen inte alls gott.
Johanna - Instagram
Tack för tipsen! :) Har bestämt mig för att köpa en facemist, vart vet jag inte än.
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth