Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 974 ggr
[Glitterregn]
0

Timglas med smala lår?

Hejsan! Jag har fått höra i flera år att jag har en timglasfigur vilket jag också håller med om. När jag läser om timglasfigur, kläder som passar etc, så står det att en timglasfigur har kraftiga lår. Jag har inte kraftiga lår alls. Jag har breda höfter, smal midja och mellanrum mellan mina lår hela vägen. Har jag tinglasfigur ändå? Anledningen till att jag frågar är att min kroppsform är väldigt svår att klä då det ända som passar är tighta kläder. Oversize får mig att se ut som en fyrkant. Det underlättar mycket om man vet vilken form man har.

[Tilde]
1

Förmodligen. Timglas betyder att man har smal midja och breda höfter (samt bröst som "balaserar ut" höfterna). Jag har själv timglasfigur men är smal och har inte heller väldigt kraftiga lår. Har läst att vad de menar är att om man lägger på sig vikt så sätter sig fettet på låren/höfterna, armar och bröst innan det lägger sig runt midjan. :) 

Känner till problemet med kläder! Eftersom höfterna är breda ser hela jag bred ut med stora luftiga tröjor. 😕 Så det gäller att försöka framhäva den smala midjan. Jag brukar dock inte följa alla råd man får om hur man ska klä sig, utan använder min logik och det jag tycker ser fint ut. 😛