Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 501 ggr
Officielle
0

Hur får man en jämn bas?

Alltid när jag har foundation, bb-cream och andra basrpodukter blir resultatet ganska kakigt och produkterna fäster sig runt torra områden i mitt ansikte. 

Till exempel är jag rätt torr i pannan, det syns jättetydligt när jag har smink. Hur ska jag göra för att få en mer jämn bas?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

emeliiiiieee
0

Jag brukar ha två Foundations, en för fet hy och en för torr hy. Jag har vissa torra partier i ansiktet och mestadels fet så då har jag foundationen för fet hy där jag är fet och den för torr hy där jag är torr.. Annars är peela innan man sminkar sig en bra grej

RebeccaG
0

Jag brukar först använda en fuktkräm och sedan en bra primer, då sitter grejerna bättre utan att se kakigt ut :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[neptunens]
0

Ordentligt återfuktad och en bra primer är a&o.

[rumelle]
0

Jag har ibland blandat min foundation med en ansiktskräm. Det blir inte riktigt lika täckande resultat, men jag tycker det fungerar bra på vintern när jag gärna blir torr på vissa områden.

Officielle
0

Okej, ska se till att smörja in ansiktet riktigt mycket innan jag sminkar mig. Har ni tips på bra budgetprimers? :)

RebeccaG
0

Lumene är helt OK🙂

| Youtube

Officielle
0

#6 Okej, har hört talas om deras ögonprimer men visste inte att de hade en för ansiktet också! 🙂

Fler tips eller vad använder du för primer?

RebeccaG
0

Jag använder Smashbox photo finish och Clinique primer(svindyra men väldigt bra)🙂

| Youtube

[neptunens]
2

Smashbox och Toofaceds använder jag oftast i jobbet. Askalas!

[Lilyz]
0

#5 Jag tycker denna primer från Nivea är väldigt prisvärd! Köpte den för att testa och blev glatt överraskad. 😃Använder iofs mineralfoundation så vet inte om den är lika bra till andra foundations. 🙂

[Lilyz]
0

#10 Finns även en som är för normal/blandhy men har inte provat den.