Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmycken
Läst 3821 ggr
Weasley
0

Örhängen :(

En dag var jag och min pappa i stan. Då såg vi en affär där de tog hål i öronen på barn. Jag blev ivrig och sa att vi skulle gå in och ta l i mina öron. Vi betalade och så satt jag mig i den mjuka men ändå härda stolen. PANG! Så var det klart. Jag grinade och grinade, för jag var trots allt bara 4 år. Jag tog inte hål i det andra örat, det gjorde jag nästa vecka. Jag valde ett rosa platsörhänge med en blomma på. Man skulle göra rent på örsnibbarna ganska ofta. Men sen när jag skulle byta örhängen och tvätta rent gjorde det så ont. Jag bytte till ett par riktigt spända örhängen. Jag hade örhängen utan problem tills jag blev 7 år. Då upptäckte vi att jag var överkänslig mot Nickel. Jag fick lov att köpa nickelfria örhängen. Det funkade tills jag blev ungefär 9. Då kunde jag varken ha riktiga, silver eller några alls! Och nu är jag 10 år och har lerig örhängen. De kliar och usch ja, de är jobbiga på alla sätt och vis. Nu har de säkert växt igen :( jag behöver hjälp med att få tips om hur det kan vara såhär. Hjälp!

Trololololololololololo

[Tilde]
2

Man ska egentligen aldrig ta hål med pistol vilket du förmodligen gjorde. Det är väldigt lätt hänt att man får infektioner och slutligen allergi. Jag skulle chansa på att dina öronsnibbar blir inflammerade när du använder örhängen, som en reaktion på vad du har för material i örat.

Dock är det konstigt om du inte kan ha guld, för det brukar inte vara några problem. Känner du av något från armband, halsband, gylfar, osv.?

Weasley
0

Nej, inte alls. Det är bara örhängen som är problem #1 och ja, jag tog med pistol..

Trololololololololololo

[Tilde]
0

#2 Hur länge sen var det du använde örhängen och hur exakt är dina öronsnibbar nu? Jag skulle nog inte använda örhängen igen om jag fick såna extrema reaktioner. :/

Weasley
0

#3 jätte längesedan. Jag vill inte använda örhängen för attdet gör så ont, men jag vill ha det ändå!

Trololololololololololo

[Moa-]
0

Allistjej; ha "clipons" sådana du inte behöver hål för i några år när du vill ha örhängen och ta om hålen längre fram i livet. Jag tror att din öron skulle må bra av att vila.

Däremot för vanliga öronhål så anser jag personligen att pistol är ett av de bättre alternativen.

Weasley
0

#5 Tack för tipset! Jag ska svänga förbi glitter och kolla nästa vecka!

Trololololololololololo

[Moa-]
0

Lycka till! =)

Weasley
0

#7!Tack, och åter igen tack!

Trololololololololololo

sofie
0

#6 På Glitter finns det clips som man kan göra om, om man skulle hitta vanliga örhängen som har krokar så kan man ta loss hänget och hänga det på clipset. Då finns det lite mer att välja på, ett tips bara. Personalen brukar hjälpa till att göra om dom.

Sheena
0

Glöm inte att kolla att clipset verkligen är nickelfritt då (eller av plast), det är ju inte bara i själva hålet man är känslig utan det är ju huden överlag.

Även sånt som det står nickeltestat på kan framkalla besvär då det inte helt säkert är helt fritt från nickel utan bara har det i så små mängder som EU inte tycker man borde känna av men man är ju olika känslig, jag tår dom inte. Det enda som funkar för mig är plast och titan.

Sheena
1

Annars är ett tips att måla örhängena några lager med genomskinligt nagellack på alla ytor som är i kontakt med huden. Håller ett tag iaf, så använder man inte örhängena jämt är det ju smart.

[rumelle]
7

Har du provat örhängen i titan? Guld brukar ju annars också kunna fungera men jag har hört att om man är extremt känslig så funkar inte alltid guld heller. Däremot har jag inte hört något såndant om titan.

JMax
0

Jag kan bara ha guld så jag har samma örhängen hela tiden typ…Kan byta till andra men det börjar klia ganska direkt.

Har funderat på att prova i titan, var hittar man snygga såna?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ellen10
0

Jag får ont och rött av att använda guldörhängen men silver går hur bra som helst på mig! Annars kanske du kan prova örhängen i plast om du hittar några fina sånna. Ett annat tips är att måla ett lager med genomskinligt nagellack på örhänget.

//Ellen

Clementinbarn
0

Mina hål i öronen som är tagna med pistol mår inte så bra heller! 😮
Har jag örhängen i så blir det gärna ömt! Men mina 2 hål bredvid som jag gjort själv hemma (inte bra jag vet, men var ung och dum om man nu ska säga så🤦‍♂️) dom mår bra och dom hålen har jag alltid örhängen i. 

Så jag antar att pistol inte alls var bra för mig!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Karmatarerskanise
0

Man ska aldrig ta hål med pistol. Det är att be om problem. Det är aldrig att föredra framför en utbildad piercare.

Här finns en artikel om det. http://bodyart.ifokus.se/articles/4d7149d1b9cb46222705d995-att-pierca-med-pistol?discussions-1

Madde_Warrior
0

#13 där man tar håll i örat brukar sälja det .. blomdhal heter märket som dem flesta har

http://www.blomdahl.se

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Tralle3
4

Ni snackar massa skit, pistol är bra så långe nålen eller örhänget är rent.

Karmatarerskanise
4

18 ignorant inlägg. Läs påom hygien och hur pistolen pressar undan vävnad istället för att skära bort den som vid kanyl och återkom sedan.

Tralle3
1

19:

Lugn tösen, jag vet vad jag vet. Btw, vilken ögonfärg har du?

JMax
0

Tar piercare hål i öronen på barn eller gäller åldersgräns även där?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Karmatarerskanise
0

20 Du vet uppenbarligen inte något som skriver att det är ok med pistol.

Min ögonfärg har du inte med att göra och det har definitivt ingenting med tråden attgöra.

RebeccaG
0

Jag tog också med tång när jag var liten(4 år) och mina öron har krånglat sedan dess. Jag är 20 nu. Strax innan jag fyllde 18 töjde jag mina öron och sedan dess har jag inte reagerat på mina nuvarande pluggar/tunnlar i diverse material. Jag vet vad vissa tycker om töjningar, men det kanske vore något? Jag tål inte nickel jättebra, men det är mycket lättare att hitta material som jag tål(rostfritt stål, sten, silikon, glas, trä, mm…)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Udoon]
2

#20 att börja prata ner till folk på det viset bevisar bara att du pratar i nattmössan och bara inbillar dig att du vet något.