Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 584 ggr
MonaLia
1

MineralFoundation, hjälp!

Hej jag har under ett par år använt Everyday Minerals puder mineralfoundation, men känner att jag kanske ska testa att byta för jag har väldigt konstig hy, fett i t-zonen och massa pormaskar där och supertorr i resten och får jättemycket torra fläckar osv…

Vill ha mineral foundation som är ganska täckande(men inte extremtäckande) och som är bra för torr OCH fet hy, som inte ser pudrig ut!

Har testat tikeis, men tycker den har dålig täckning.. eller så är det jag som gör fel?

Om ni har några tips så tar jag tacksamt emot hjälp!🙂

Praefatio
0

Provat att blanda ut TiKeis med deras concealer? Upplever att concealern är väldigt täckande, så det borde kunna vara något :)

MonaLia
0

Hm ja kanske det!(:

smulan13
0

Vilken sorts borste har du använt när du testade tikeis mineralfoundation?

MonaLia
0

En flat top från everyday minerals.. har tänkt på det med att det kan va borsten så har beställt en kabuki ifrån tikei att testa med!(:

den jag har testat med nu är väldigt tät så känns som den suger upp typ allt puder!

[Älskamig]
0

Rekommenderar skarpt Bare minerals puderfoundation :) Har heller aldrig varit så mycket för att det ska se extremt täckande ut. Med denna foundation får man ett naturligt resultat och huden andas :) Har haft problem med finnar förut, men tycker att min hy inte påverkas när jag använder denna foundation.

Nikkzon
0

Sheer cover har en väldigt bra mineral foundation jag har i färgen medium och jag är Normal svensk i hud tonen

[Udoon]
0

kan rekommendera meow cosmetics, över 80 nyanser och 3 täckgrader, och inget bismuth i heller! tycker jag bara tjatar om dem men deras grejer är bästa jag använt😃

[Lilyz]
0

Tycker det blir bra täckning med Tikei och deras ultimate kabuki-borste, man kan liksom bygga upp den täckning man vill ha. Däremot ser det pudrigt ut om man tar för mycket. För övrigt är det bra att ha en bra dagcreme under, framförallt där du är torr, och kanske lite blothing powder på T-zonen. 🙂