jämna ut hudton
Hej!
Jag har väldigt torr hy, är väldigt blek och ojämn hudton. Jag skulle jättegärna vilja jämna ut den så att jag inte ser så spräcklig ut! Problemet är att jag har 0 erfarenhet när det kommer till att hitta bland märken…
Hittills har jag testat BB cream, Puder och foundation och inget funkar. Alla krämer jag har testat har fått mig att se väldigt kakig och brunare ut än vad jag är; även fast jag tar pyttelite kräm, blandar ut den med vanlig hudkräm eller tar den absolut ljusaste nyansen märket har. Så man kan säga att jag har gett upp när det kommer till krämer och flytande produkter.
Puder å andra sidan funkar bättre, det ser inte kakigt ut vilket är ett stort plus då jag inte vill se jättesminkad ut. Men jag ser väldigt matt ut i ansiktet (är redan jättetorr så behöver verkligen inget som "mattar" ner min hudton) och som sagt igen: Hittar ingen som är ljus nog.
Är det någon av er som kan tipsa mig om en ljus, lätt-medium utjämnande/täckande puder med glow i? Vill inte heller lägga hundratals kronor på produkten.
Alt. bra puder och en bra highlighter?
Och när jag ändå är igång och frågar, Vilken är er favorit concealer och vad använder ni den till? (Letar efter en att gömma mörka skuggor/påsar under ögonen med)
Tack så jättejättemycket på förhand!
Jag använder Meow Cosmetics mineral-foundation sen ett par år tillbaka, den är jättebra! Finns i 86 nyanser och 3 olika täckgrader, och det finns matchande concealer. Kan vara lite klurigt att hitta "sin" nyans, men man kan beställa prover för typ 10 spänn. De gör även fantastiska ögonskugger, highlighters och rouge, så om man är villig att testa indie-produkter och har möjlighet att beställa på nätet så är det absolut värt att testa!
Jag använder oftast Stilas concealer i den silvriga tuben, men de dagar jag inte är så mörk brukar det räcka med min mineralfoundation.
#1 #2 Har aldrig riktigt fattat skillnaden på "vanligt" foundation och mineral foundation. Är mineral en kräm eller puder? Lägger det sig annorlunda?
#3 mineralfoundation är puder :)
mineralsmink är bättre för hyn och jag tror att huden andas mer än med vanligt smink (säg till mig om jag har helt fel nu)
jag tycker att mineralpuder ger väldigt fin hy :)
#5 Lägger det sig annorlunda?
Mineralfoundation kan både vara flytande och i kakform eller lös puder. Mineralfoundation är mycket bättre för huden, de innehåller bättre ingredienser för huden :) ju färre ingredienser och bättre ingredienser desto bättre för huden. Om du väljer mineralfoundation i puder form så kan de ge en lite pudrig känsla, men för att ta bort den känslan så kan du spraya andiktsvatten eller settingspray för att få bort den känslan :) men mineralfoundation skulle ja rekommendera eftsom det är "snällare mot huden" och gör så att huden kan andas :) Tänk på att allt du stoppar på din hud går även in i kroppen…
#1 Tack för dirt tips! Jag använder Tikeis produkter och är såå glad att jag hittade dem 😃