Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 709 ggr
[Panama]
0

superkänslig tunn hud

hej! 

Min hud i ansiktet är alltid rosa/rödflammig , massa små knottror , lika små som sandkorn , torr och stram och tunn !

Har haft dessa problem sen jag åt Roaccutan för massa år sen. Fick jättetunn hud då  och den återställde sig aldrig.

Vid minsta kyla blir hela ansiktet blåaktigt , precis som läpparna blir när man fryser! Räcker att det är under 20 grader inomhus så blir det så. Är jag ute i kylan blir ansiktet helt "marmorerat" av en blålilagrårosa nyans.

Minsta värme , stress osv blir jag flammig!

Jag är alltid superkänslig, speciellt under ögonen där huden alltid är irriterad och jag är mörk under ögonen pga rodnad. Kollar man nära ser man massa pyttesmå blodkärl . Som spindelnät ungefär. Det är dessa som skapar rodnaden.

Av de flesta produkter får jag massa knottror och utan produkter blir jag stram och torr och röd.

Någon som känner igen sig? Vad använder ni för produkter?

Salish
0

Har likadan hud. Tycker att oftast blir huden sämre om jag använder krämer och sånt. Och naturligtvis om jag pillar på knottror och sånt blir den skörare. Jag brukar försöka att inte tvätta för mycket, vatten torkar ut huden. Du kan ju alltid testa ekologiska krämer utan en massa kemikalier just för torr hud.

Jojaton
0

Jag hade nog gått till apoteket eller någon hälsolivsbutik där de har hudvård och frågat efter återfuktande produkter för känslig hy!

Johanna - Instagram