Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 3112 ggr
Eve
0

Tatueringsmässan

I helgen är det tatueringsmässan i sthlm och jag tänker åka dit och besöka dem :).. Har jag rpd ska jag även brännmärka mig, ngågot litet, diskret, kanske nere vit fotknölen. Vad har ni för tatueringar? Vad anser ni om detta? Varför ska man inte skaffa tatuering, vilka argument finns för?

Spåna på! (har ni egna får ni gärna lägga upp bilder)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna ska jag nog ha på högra skuldran

Lotta_A
0

Vart och när är mässan?

Mot: Vissa människor har negativa fördomar mot folk som är tatuerade. Om man har en tatuering på ett ställe där det syns kan det tex vara svårare att skaffa vissa jobb o.s.v.
Tatueringen suddas ju ut lite med åren och då måste man kanske fylla i den.
Det är dyrt.
Man kan ångra sig. Och det är ju illa eftersom den ska sitta där för alltid!
Gör man en tatuering blir man oftast "beroende" och vill göra en till :P

För: Det är snyggt med tatueringar!!
Man ska tatuera något som betyder något för en så det blir som ett minne typ som man alltid bär med sig. fint.

Jag tycker att om man tycker om tatueringar och tycker det är snyggt ska man defenetivt göra en om man vill det!
Själv har jag ingen men jag funderar på att skaffa.

[Jennniie]
0

Jag är helt för tatueringar ! Med tanke på att jag ska åka med dig och göra en imorn.. Hehe..

Men håller med #2 oxå, det är bra att tänka på att sätta den på ett ställe där man kan välja att dölja den och visa upp den när man vill.

Jag ska nog ha den här mellan skulderbladen. Eller ett tribal hjärta. Får se om man hittar nåt imorn, annars lutar det nog åt solen.

Eve
0

Jennniiee - det ska bli sååå kul att för göra det! Speciellt tillsammans med en kompis :)

Karmatarerskanise
0

Önskar jag kunde åka dit också, men det är för långt..
Har själv tatueringar. Och fler blir det.

[Jennniie]
0

Eve:  Haha jaa verkligen ! Jag kommer dö av smärta, men men.. Haha… Läskigt o göra det själv juh ! =P

[Jennniie]
0

Eve:  Haha jaa verkligen ! Jag kommer dö av smärta, men men.. Haha… Läskigt o göra det själv juh ! =P

Eve
0

En tanke slog mig just.. Är det snyggt att ha den på axeln, tänk när man har t.ex klänningar och ska se "söt" ut när man festar.. Hur sött är det med en drake på skuldran? Är det smartare att sätta den någon annanstans?

Tina-A
0

#8: Det är det som är problemet med att tatuera sig på sånna ställen … :/

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rickard007
0

Vissa tatueringar man skall tänka på att inte tatuera in kanske är ju exempelvis namn på sin dåvarande flickvän/pojkvän. Det kanske tar slut om ett år, inte så kul att gå runt med dennes namn på armen då. Oavsett hur mycket man gillar Djurgården et.c. så är det inte snyggt  att tatuera in sådant. Och framför allt, tribaler helt sjukt hur folk tatuerar in något sådant, finns det något fulare? Allt tribal liknande är bara så fult.

Eve
0

Rickard007 - Fast det där tycker jag ´beror på. Det finns grymt snygga tribals som jag skulle kunna tänka mig bränna, som den jag funderar på, tex. Namn tycker jag är okej om det är dina barn, de har man ändå ett blodsband till hela livet.

Rickard007
0

#11, Njae men barnen kan du tappa kontakt med osv. Iofs är väl inte riktigt samma sak men ändå.

Och nej det finns verkligen inga snygga tribaler. Det är så White Trash asså. Helst en i svanken med.

Sandra
0

Jag är också för tatueringar, eftersom jag har en själv ;P Men man ska ju tänka till både en o två gånger innan man gaddar sig. Alla kan inte tycka om allas tatueringar heller. Vissa gillar färglagda, vissa inte. Vissa gillar tribals, vissa inte. Men det är helt upp till en själv vad man vill ha.
Att tatuera in barnens namn tycker jag är en fin gest faktiskt. Man kan inte gå runt o tänka att "jag kanske tappar kontakten med mina barn"… de är ändå ens egna barn!

Karmatarerskanise
0

Rickard007 ; Smaken är som baken, och tur är väl de :) Jag tycker att det finns riiiiktigt snygga tribals och blackworks. Vet inte vad man kallar min på min arm

Rickard007
0

#14, Mjo. Dock en sak som är accaptabel. Japanska/Kinesiska tecken. Dem är oerhört mycket bättre än tirbaler men dock inte bra på något vis. Och den får absolut inte sitta i svanken.

LinneaG
0

Eve - vilken dag ska du gå?

Karmatarerskanise
0

#15 Usch, dem gillar inte jag. Kinesiska tecken har så många och de liknar varandra. En tribal kan du göra så speciell du vill.

Eve
0

Linnea - Jag ska gå idag :):).. Det blir nog ett snyggt E på skuldran istället, det känns mer som min stil, det är inte så hårt :)

Sandra
0

Richard007 - Kinesiska o japanska tecken ska man passa sig för. Ett tecken kan ha många olika betydelser. Visst de är fina, men det man tror att den betyder, kanske inte alls stämmer.

E_hjo
0

Jag äääälskar tatueringar!  : F

RADiOACTiVPiG
0

Jag skulle vilja ha en längre fram i tiden, och en kompis kom på en super bra ide asså hon tänker typ tatuera in flera stjärnor som är olika stora på utsidan av sin ena vad, och då ska dej vara i fyllda utan en kant bara och sen på den största då ska hon på en av sträcken istäölelt för ett streck ha namnet på hennes kille, och om det tar slut så fyller hon bara igen namnet och gör det till ett sträck ;). typ som på bilden.

Eve
0

Nu har jag gaddat mig =).. Ett E blev det =)

__iE
0

#22, bild ? :D

Liss
0

hehe,får man se bild då eve?

jag älskar ju såklart tattos.. har ju tre och ska ha fler!
Och som andra sagt, nackdelen är ju att man blir totalt beroende av att göra fler. eller är de en fördel?:P

Jag tatuerar bara sånt som står för mig eller symboliserar något specielt.. annars kan man lika gärna gör vad som helst och sen ångra sig bittert.
Men även om man gör nått man ångrar finns de också bra tatuerare som gör bra coverupps. Alltså täcker över med något annat.. om man tatuerar ett namn så kan man bara tatuera över med en snygg blomma eller nått annat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Eve
0

Här kommer en bild.. visserligen inte en så bra bild, men man ser ju lite ialf :)

Karmatarerskanise
0

Snygg :)

__iE
0

snygg ! :)

man kan inte få se hur den ser ut mer "på håll" ? :P *känner mig tjatig* ^^

Benjy
0

vad är tribaler?

Rickard007
0

#28, Google är din vän.

[jenkass]
0

jag har endast sådana jag målat själv, skulle aldrig vilja ha en tatuering som vem som helst kan gå och bära på över hela världen. En tatuering ska vara personlig enligt min mening.

Karmatarerskanise
0

#30 I en riktig tatueringsstudio gör dom bara tatueringar en gång. Sedan stryker de över dem så att ingen kan göra en likadan.

Det är ju svårare med kinesiska tecken såklart. Eller om folk hittar en bild i en tidning.

Men tatueringar du hittar i en tatueringsstudio görs bara en gång. dessutom vill nog de flesta kunder ändra dem så de blir mer personliga.

Själv har jag förklarat min bild i huvudet så har tatueraren ritat upp.

Benjy
0

Rickard. Jobbigt å säga? :P

Rickard007
0

#32, Njae men vet helt enkelt inte riktigt hur jag ska förklara. Därför är det praktiskt att du går in på Google och söker på "tribaler" alt. "tribals" och kikar på bilder där och bilder dig din egen uppfattning.