Flåtigt..
Börjat få lite problem med mitt hår, brukar oftast duscha varje kväll och efter 1 dag ser håret flåtigt ut och känns flåtigt. Använder vanligt schampoo från affären, men börjar bli trött på att känna mig ofräsch efter enbart en dag
Lite tips hade varit väldigt uppskattat!
Låt bli att tvätta håret så ofta så brukar de rätta till sig.
Håller med #1, tvättar man håret varje dag med halvskräpigt shampoo från ica så blir det flottigt fort. Hårbotten blir uttorkad av att bli tvättad så ofta och börjar panikspy olja för att återfukta sig=håret blir flottigt. Finns mycker bra info på hår iFokus som du kan kolla på med, har själv kört bm i ca ett år och varit mycket nöjd, kommer gå tillbaka till det nu snart.
Om du nu ska ställa om dig och börja tvätta håret mer sällan tipsar jag om torrschampoo dagarna emellan. Det suger tillfälligt upp oljorna i håret så att det ser fräschare ut. Jag har ett från Batiste (finns på bla Åhlsens, Lindex, H&M, Kicks) som är billigt och funkar jättebra! :)
Johanna - Instagram
tack för tipsen! :)

Börja med att tvätta håret varannan dag samt kolla med frisör eller typ Bellbox så att du får ett vettigt schampo.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Börja med BM. Hade samma problem, nu kan jag gå i fyra dagar utan att tvätta håret