Begagnade kläder?
Vad tycker du om begagnade kläder? Har du någonsin köpt kläder på typ loppis eller röda korset, etc.
Nej
Helena

#1 - okej, men vad "tycker du" om dem?
Det e läbbigt att ha andras kläder på sig, tänk om den som köpte dom först är typ död
Helena
Det e läbbigt att ha andras kläder på sig, tänk om den som köpte dom först är typ död
Helena
Tycker det är helt okej med typ kompisars/släktingars gamla kläder. Men att ha på sig nånting som någon annan, okänd person har haft på sig känns ofräscht.

Har aldrig köpt begagnade kläder, så vet inte riktigt hur ja skulle reagera eller tänk.
Jag har handlat i second hand butiker.
Ganska tramsigt att tycka det är ofrächt då man faktiskt tvättar plaggen innan användning. Det är ju inte så att man köper underkläder. Eller det hoppas jag inte.
Har själv hittat en fin skinkappa för billig peng, någon kjol och ngt par skor. Helt perf :)
Och ja, tänk om personen som ägt kläderna är DÖD ;)
Oftast är det kläder som man tröttnat på eller som inte passar.
Tror ni inte att någon annan provat just den tröja du köpte i affären senast??
Kom igen. Tvätta kläderna så är ju saken biff.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Köper ofta vintage i sthlm där de har secondhand butiker med utvalda saker man kan hitta riktigt snygga saker, spec pumps

Åh, jag älskar att gå in i second handbutiker! Jag hittar alltid fina grejer och det känns extra bra när det är så billigt också. Sist köpte jag tre sååå snygga toppar för 50kr/st som ursprungligen är från Gina Tricot. Har säkert kostat minst tre gånger mer från början. Att det skulle vara äckligt att handla begagnat är ju helt befängt. Man tvättar ju grejerna så vad skulle hänga kvar från personen innan i så fall? Tjejbaciller?
#10: "Man tvättar ju grejerna så vad skulle hänga kvar från personen innan i så fall? Tjejbaciller?"
Hihihi :)) Håller med.

Jag skulle vilja bli lite mer vintage jägare och gå på andra handsbutiker men om sanningen ska fram har jag aldrig gjort det, har aldrig blivit av..
-Och ändå gör många bra fynd på second hand..

#4 vad spelar det för roll om denna ngn är död?? h*n hade ju knappast dom kläderna på sek när h*n dog…
Vad vet du om det? Jag tycker att det är läbbigt, den döda personen kanske ville ha denna sak, och då anser jag inte att jag har rätt att ta den.
Helena
#14 Du får ju tänka på sannolikheten. En tjej som provat kläder på HM, kan dö precis efter i en olycka. Då då bör du inte kunna ha andra kläder än de du gör själv.
Och dör jag, nog tusan vill jag att ngn annan kan ha min kläder ist för att man ska kasta dem. Nä, var inte så känslig.
De e klart. Vissa vill vara onödiga och alltid handla dyrt, missa verkliga kap, bara för att se ut som alla andra 

#15 - håller med dig.
#7 Kanske är det barnsligt, kanske inte. Men man rår inte för vad man tycker. Vissa är känsligare än andra, det är inte mer med det!!
Jag skulle kunna ha begagnade skor eller jacka. Men jag vet inte hur mycket annat jag skulle vilja ha begagnat. Men som sagt alla tycker olika!

Har aldrig köpt nåt på second hand. Har också tyckt att det är lite små-creepy. Men det är ju inte ett dugg läskigt. Allt är ju trots allt rentvättat. Men jag har varit in o kikat i några affärer, o jag hittar inte några kläder alls i min smak. Men smaken är som baken.
Ska man tänka så att "nån annan har burit mina kläder" så kan jag garantera att det är hundra gånger fräschare än att köpa ett nytt plagg om man ser till alla medel som används för att kläderna inte ska angripas av skadedjur o annat vid transport. Vet att många kläder från china o liknande som färdas långt, har blivit besprutade med mycket konstiga o mer vidriga medel än att nån skulle använt ett plagg jag köper i secondhand-butiken.
Men! Om nån PROVAR något och inte köper det betyder det ju att denna person inte ens gillade plagget, och det har inte varit i ägo av någon annan innan, jag bryr mig inte om några medel, jag tycker bara att det är obehagligt att bära andras kläder. Och dessutom kan jag inte ens gå in i en second-hand-butik då jag är känslig mot damm.
Helena
Vad är det för secondhand butiker du snackar om?
Alla kläder är tvättade innan de säljs. Och de städar som i alla andra affärer?
Jag har hittat kläder som är helt nya i secondhand butiker. Kläder som säljs i vanliga butiker. Så det finns ngt för alla. Om man nu vågar köpa sånt ;)

Är inte den som gillar att "fynda", håller mig oftast långt borta från reor, så second Hand är nog inte min grej.
njae, jackor kanske jag skulle kunna handla men jag tillhär väl den "känsliga" sorten som inte skulle handla ex. byxor o tröjor på second hand. tycker det skulle va läbbigt o ha nån annans allra helst en okänd persons kläder.

jag har handlat på second hand och övertagit kompisars kläder.
bara att tvätta dom, sen är det ju lungt
Kan du låna din kompis kläder kan du väl handla på second hand?
Tycker man inte det är äckligt att ha sin bästa kompis kläder på sig ser jag inget problem. Personen som gett bort kläderna har förmodligen också en bästa kompis som gärna lånar personens kläder. Allt är ju tvättat.
#19: Känslig mot damm? Tror du det är dammigare i en second hand butik än i någon annan butik? Varför tror du det? Dom städer ju lika mycket i alla butiker.. Vore ju äckligt annars.

Haha, rädd för att personen som ägde plagget innan har dött & att det är dammigt, är detta ett skämt eller?